813

Штучний інтелект у страхуванні

1 січня 2017 американський стартап в сфері страхування Lemonade повідомив, що побив світовий рекорд у швидкості врегулювання збитків. A.I. Jim, спеціально створений компанією бот, протягом 3 секунд з моменту подачі заяви про страховий випадок, обробив інформацію від страхувальника, пропустив заявку через 18 алгоритмів по боротьбі зі страховим шахрайством, затвердив виплату, перерахував відшкодування на банківський рахунок і повідомив клієнта.

Коротка довідка. Lemonade - перша в світі peer-to-peer страхова компанія, що пропонує страхове покриття із застосуванням технології штучного інтелекту і методів поведінкової економіки. Заснована в 2015 році у Нью-Йорку.

У той же час в США успішно запускається страховий стартап Metromile. Компанія пропонує страхування КАСКО з нетривіальною бізнес-моделлю: страхувальник набуває «підписку» на страхове покриття з мінімальним щомісячним фіксованим внеском в розмірі $30, а після закінчення місяця оплачує тільки виїжджені кілометри, що дозволяє істотно заощадити на страховці. Для впровадження цієї моделі Metromile використовує два технологічних рішення. Перше - невеликий девайс, який підключається до порту OBD-II, і моніторить дані про пробіг автомобіля. Друге - мобільний додаток, який синхронізується і дає можливість клієнту відслідковувати статистику, контролювати вартість своєї страховки і оплачувати відповідні рахунки.

По інший бік Атлантики в квітні 2016 року запускається італійський стартап Helperbit. Заснований на нині популярній технології Blockchain, він об'єднує в собі дві складові: управління благодійними фондами та страховими резервами і врегулювання збитків, пов'язаних зі стихійними лихами. Helperbit збирає з відкритих джерел дані, наприклад, про землетруси і на основі цих даних автоматично перераховує певну суму на рахунок учасника програми. Така схема передбачає максимальну прозорість всіх операцій, як для донорів фондів, так і для одержувачів.

Інновації та технології продовжують рухатися вперед, змінюючи ландшафт звичного нам життя, захоплюючи все нові і нові сфери. Звичайно, в їх зону впливу неминуче потрапляє і страховий сектор. За результатами 2016 року тільки insurtech стартапи залучили близько 2 млрд дол США інвестицій в світі. Для порівняння, сумарний обсяг прямих інвестицій в Україну склав 3,8 млрд дол США. Цифри говорять про те, що міжнародні інвестори бачать великий потенціал і світле майбутнє для технологій в страхуванні і щедро вкладають свої гроші в їх розвиток.

Однак в той час, як технології штучного інтелекту і розподіленого реєстру підкорюють світовий страховий ринок, компанії класичного страхового ринку ризикують залишитися за бортом цього еволюційного процесу. На жаль, вектор технологічного розвитку більшості страхових компаній часто вдає із себе точку. При наявності в країні більше 100 000 фахівців у сфері інформаційних технологій і 323 страхових компаній (станом на 30.09.2016), нам, на жаль, не вдалося запропонувати українцям і світу унікальних рішень в сфері страхування на базі сучасних технологій. Маючи всі ресурси для створення дійсно якісних і затребуваних hi-tech страхових продуктів, страхові компанії часто рефлексують на мантру, нарізану ще в епоху радянського мезозою «Споживач не готовий». Тут не можна не згадати позицію Стіва Джобса щодо необхідності маркетингових досліджень і тестування ринку: «В більшості випадків люди не знають, чого хочуть, поки ти їм це не запропонуєш».

Справедливості заради варто відзначити, що український фінансовий ринок все ж починає насичуватися технологічними продуктами, такими як мобільні гаманці, безконтактні платежі через смартфони із застосуванням технології NFC, а також розробки українських Blockchain-активістів. Крім того, в Україні все частіше піднімається питання використання та регулювання криптовалюти. А останнім часом з'явилося кілька майданчиків, як приватних, так і державних, націлених на зростання і розвиток українських стартапів.

Будемо сподіватися, що українське страхування не залишиться в стороні цього тренда і здивує нас високотехнологічними продуктами, які не тільки спростять процес укладення договору та врегулювання збитків, а й дадуть широким масам доступ до послуги страхування.

Джерело: НВ Бізнес