721

У найближчі два-три роки частка інтернет-продажів в страхуванні збільшиться до 10%

Олександр Шойхеденко, голова наглядової ради страхової компанії "Vuso", розповідає про перспективу інтернет-продажів в сфері страхування.

Чому "VUSO" стала активно розвивати онлайн-сервіси, інтернет-магазин?

— Коли ми почали розвивати онлайн-активність, у нас були тільки очікування. Тепер ці очікування підкріплені досвідом роботи. Вже більше півтора року діє Закон "Про електронну комерцію", і ми протягом такого ж періоду продаємо електронне страхування. Обсяг інтернет-продажів таких недорогих продуктів, як страхування виїжджаючих за кордон, за рік збільшується втричі.
  І це при тому, що люди, за великим рахунком, про таку можливість не знають. Якщо ми подивимося на інші ринки, які свого часу йшли в онлайн, наприклад, роздрібна торгівля електронікою, квитками і т.д., то побачимо, що у них теж був період розвитку. У 2000-х роках компанії вкладали гроші в інтернет-технології, і це було явно збитково. Але люди розраховували, що цей напрямок "вистрілить", і так і сталося. Зараз дуже велика частка товарів і послуг продається в інтернет-магазинах.

У своїх прогнозах враховуєте досвід Європи в сфері онлайн-страхування?

— У Великобританії ринок роздрібного страхування в інтернеті вже перевищує офлайн-ринок. У континентальній Європі цього ще не сталося, там сильні традиції агентських продажів. Сім'ї поколіннями купують поліси у своїх страхових агентів. Агентам довіряють. Але, знову ж таки, дешеві продукти, такі як туристичне страхування, у агентів вже ніхто не купує. Так чи інакше, але в Європі частка онлайн-продажів страхових продуктів наближається до 50% всього ринку. В Україні електронне страхування поки займає всього 1% в загальному обсязі продажів.

Чому так?

— В Україні основним локомотивом страхування все-таки є Автоцивілка. І якраз Автоцивілку, внаслідок її законодавчого регулювання, поки не можна продавати в інтернеті. Можна організувати реалізацію, контакт з клієнтом, віддалене оформлення документів, але все одно потрібно буде доставляти поліс, брати з клієнта гроші.
Ринок займається впровадженням електронного поліса Автоцивілки вже близько шести років. Нацкомфінпослуг місяць тому оприлюднила для обговорення проект Положення про електронну форму поліса Автоцивілки. Цьому документу ще потрібно буде пройти всілякі узгодження з Мін'юстом, Антимонопольним комітетом та іншими інстанціями.
На це може піти близько чотирьох місяців. Впровадження електронного поліса Автоцивілки очікується у вересні поточного року, в найгіршому випадку - на початку 2018 р. У будь-якому випадку цей процес вже незворотній. Коли поліс стане електронним, не буде ніякої потреби ходити для укладення договору в офіс страхової компанії.

Дорого чи вибудовувати систему онлайн-продажів?

— Будь-яку систему вибудовувати дорого, якщо це робити по розуму. Можна зробити сайт за $2 тис., І він буде продавати страхові продукти. Але коли починають збільшуватися обсяги продажів, ти розумієш, що ефективності немає. І тоді ти робиш другий сайт вже за $ 10 тис., який враховує помилки попереднього. Але потім в певний момент бізнес доходить до такого рівня, що знову доводиться все переробляти.

Чи все готово для роботи на зростаючому ринку? Інтернет-магазин завершено?

— Для продажу полісів Автоцивілки, "Зеленої карти" та туристичного страхування на сайті СК "VUSO" все готово. Зараз працюємо над варіантами найбільш правильного і ефективного продажу в інтернеті КАСКО. Сайт компанії - це живий організм, який постійно змінюється, на ньому випробовуються нові технології. Будь-який, навіть найпрекрасніший сайт помре через два роки, якщо в нього не вносити зміни.

А як буде розвиватися найближчим часом страховий інтернет-бізнес?

— У найближчі два-три роки частка інтернет-продажів в страхуванні, навіть за найбільш песимістичними прогнозами, з 1% збільшиться до 10%. В цьому році ми запланували отримати від інтернет-продажів 30 млн грн. Якщо ринок виросте в 10 разів, то за два-три роки ця сума може скласти вже 300 млн грн.Украіна - країна досить освічена і яка цікавиться, і від неї можна очікувати високого розвитку торгівлі товарами і послугами в інтернеті.

Джерело: Українська федерація убезпечення