22.07.2019
1956
Зелена карта — це та ж «автоцивілка», але яка діє за межами України. Тоді, як ОСЦПВ захищає відповідальність всередині країни — міжнародний поліс діє тільки за кордоном. Без нього з України не випустять, цей документ обов’язковий для подорожі на власному транспорті. Але весь чи транспорт потрібно страхувати, або бувають винятки? Розбираємо почергово:
Страхування відповідальності водія потрібно оформляти практично на будь-який транспорт, який використовують для подорожей. Від цього, більшою мірою, залежить вартість документа. Розглянемо приклад вартості обов’язкової страховки на 15 днів (це мінімальний термін). Зелена карта ціна:
На всі ці види транспорту легко порахувати вартість в онлайн-калькуляторі на сайті. Або ж на сайтах страхових компаній. Для нестандартних випадків — краще консультуватися в компанії особисто.
Перш, ніж звертатися за консультацією, потрібно дізнатися, можливо, вже є інформація з приводу вашого випадка й оформляти поліс не потрібно. Наприклад, Зелена карта не потрібна такому транспорту: мопеди / скутери різних моделей, велосипеди та електровелосипеди.
Здавалося б, мотоцикл і мопед — дуже схожий транспорт. Так чому для першого Зелена карта потрібна, а для другого ні? Мопеди та скутери страхувати для виїзду не зобов’язує закон і на кордоні їх спокійно пропустять без цього документа. Тому що в такого транспорту маленький мотор, менший діаметр коліс. Вони не розганяються на таку швидкість, як мотоцикли та не несуть загрози для автомобілів.
Що це означає? Активний туризм зі скутером або на велосипеді — обійдеться ще дешевше, ніж на машині. Але ось, що стосується комфорту — легкове авто все ж оптимальний варіант. Не надто дорого, водночас, не залежиш від погодних умов. Можна взяти достатньо речей, намети та різне туристичне спорядження.
Зелена карта діє в усіх країнах, які з’єднані з Україною кордоном, а значить купувати документ для зазначеного вище транспорту — обов’язково. Але можна вибрати спрощену версію: для виїзду в Росію, Білорусь і Молдову. Така страховка коштує куди дешевше, ніж із зоною покриття у всіх європейських країнах. Тільки з нею далі не поїдеш, так що якщо збираєтеся, наприклад, відвідати Білорусь, а потім їхати далі, у сторону Європи — потрібно оформляти повноцінну страховку на всю систему.
Усе це впливає на вартість документа. А оформити його можна, як онлайн — з доставленням паперового документа додому або поштою. Так і приїхати в офіс страхової фірми.
Перш, ніж купувати документ, вивчіть інформацію про те, як він повинен виглядати. Також, інформацію про компанію, до якої збираєтеся звертатися. Подивіться, чи є вона в базі Моторного транспортного страхового бюро України. Усі компанії, які мають ліцензію й можуть законно видавати Зелену карту — обов’язково повинні бути в цій базі.
Бланк, який вам дадуть має бути заповнений акуратно (зазвичай він друкується), не містити ніяких штампів, помарок, помилок, закреслених символів. Якщо страховий представник зробив помилку — він зобов’язаний заново заповнити документ.
Усього в поліса три сторінки, на яких повинна бути вказана однакова інформація. Третю з них агент забирає собі, вона залишається в компанії. Першу нікому не можна віддавати, а другу — віддаєте потерпілому водієві, якщо сталося ДТП під час подорожі.
Перед виїздом — перевірте в базі МТСБУ страховку за її номером. Переконайтеся, що документ активували, там правильно вказані дані й період дії. Краще дізнатися про помилку відразу й переоформити документ, ніж виявити відсутність страховки, коли вона знадобитися.
Крім Зеленої карти, може знадобитися КАСКО, з розширеною дією за кордоном. Цей документ потрібен, щоби застрахувати не тільки відповідальність, а і власний транспорт. Якщо ДТП станеться з вини водія — не доведеться витрачатися на ремонт.
Також, для повної безпеки, потрібно оформити туристичну страховку, вивчити правила поведінки на дорогах у країні, яку збираєтеся відвідати. І переконатися, що в машині є всі необхідні речі. Після такої підготовки — можна сміливо вирушати в дорогу й насолоджуватися поїздкою.