06.08.2019
2020
З отриманням безвізових паспортів у 2017 році — кількість українських туристів у Європі значно зросла. А відповідно й кількість страхових випадків. У страховці, яку купує турист — чітко прописаний пакет послуг, умови, сума та інше. Але насправді є нюанси, які дізнаєшся вже коли випадок надає можливість перевірити цю страховку на особистому досвіді. Щоби знати порядок дій і вміти скористатися страховкою в разі необхідності, розглянемо на прикладах: які бувають страхові випадки. І головне, як самому не допустити помилки в таких ситуаціях.
«Каталася на лижах, впала, вивихнула зап’ястя. Довелося йти на зустріч до лікаря, робити рентгенівський знімок. Витратила в сумі 100 доларів. По приїзду в Україну — компанія відшкодувала витрачені гроші.»
Насамперед — дзвонити в страхову компанію. Номер — зазначений у вашій страховці. Вони направлять в потрібну лікарню і проконсультують, ви погодите з компанією свої дії. Якщо цього не зробити — можуть відмовитися відшкодовувати витрати. Так що спочатку консультація з представником страхової компанії — потім консультація в лікаря.
Зберігати всі чеки, документи, знімки, виписки. Нічого не викидати. Щоби вам відшкодували витрати — потрібно довести, куди і скільки грошей витратив мандрівник, чи було це необхідно. З цими документами потрібно звернутися в страхову компанію — відразу ж по приїзду додому. Відкладати не варто — максимальний термін, коли це потрібно зробити, 30 календарних днів із моменту наданих послуг.
Але навіть якщо все в цілості, може виникнути питання: чи правильно ви обрали страховку? Краще дізнатися про це до страхового випадку. Тим, хто збирається кататися на лижах, займатися водними видами спорту й іншими активними розвагами — потрібно говорити про це. Страховка обійдеться дорожче, але вона точно покриє витрати.
«У 5-річної доньки піднялася температура в готелі. Всю ніч не могли збити. Намагалися додзвонитися за номером, вказаним у страховці, але ніхто не відповів. Потім написали на електронну адресу, вказану в листі. Відповіли, почали шукати лікаря, але сказали що викличемо швидку при необхідності. Лікаря довго шукали, так що ми з дружиною викликали швидку, заплатили близько 140 євро. Ще по 20 євро в одну сторону я заплатив за таксі, тому що не пустили їхати в машині швидкої допомоги. По приїзду додому відіслали всі чеки в страхову фірму. Нам компенсували виклик швидкої, але за таксі я заплатив сам.»
Сім’я купувала туристичну страховку з базовим пакетом послуг. Вона покриває тільки медичну допомогу, але не всі супутні витрати, такі як таксі в лікарню, додаткову оплату житла та інше. Якби купили страховку з додатковими опціями — покрили б витрати й за таксі.
«Відпочивали всією сім’єю на Кіпрі. Одне випадкове падіння — переломи, розрив зв’язок, вивих. Сама спілкуватися зі страховою компанією і приймати рішення була не в змозі — це робив син. Він же спілкувався з лікарями. Мені дали знеболювальне, транспортували до лікарні. Зробили знімки, оглянули, наклали тимчасовий гіпс. Але потрібно було робити дорогу операцію, а це вимагає додаткового підтвердження від страхової компанії. Щоби вони погодилися оплатити операцію. Ми ще раз послали запит, компанія відправила підтвердження в шпиталь. На наступний день провели операцію, ще потрібно було купувати ліки. Усі витрати взяла на себе страхова компанія.»
Нещасний випадок і гостра потреба в якісному медичному обслуговуванні — можуть виникнути навіть на рівному місці. Жінка не займалася активним видом спорту, просто випадково впала під час прогулянки. При цьому, якби не страховка — довелося б віддати за лікування декілька тисяч євро.
Як уже було сказано — звертатися спочатку до страхової компанії. Через телефон, писати повідомлення, постійно звітувати про стан потерпілого і про те, які медичні послуги потрібні. Чекати підтвердження, що компанія оплатить ці послуги.
Дана ситуація підтверджує, що не варто перекладати відповідальність за страховку на одну людину. У групі мандрівників кожен повинен знати, що робити, якщо станеться страховий випадок. Номер, за яким потрібно телефонувати, що сказати і як себе вести. Якщо їдете з друзями — повідомте один одному такі дані, як номер страховки й телефон представників страхової компанії. Подорожуючи з дитиною, розкажіть їй про те, де зберігається страховка. Покажіть, де вказано номер страхування, номери телефонів. Максимально доступно поясніть, що робити. Адже якщо з вами щось трапитися, вона повинна не розгубитися і знати, як допомогти.
Як зробити, щоби при виникненні страхового випадку, ви не стали героєм новин про українських туристів? А головне: як отримати якісну медичну допомогу й не витратити чималу суму? Для цього важливо не тільки придбати правильну туристичну страховку — тур страховка онлайн, а і знати, як правильно нею користуватися.