< Повернутися до списку

85% українців ігнорують ремені безпеки, порушуючи ПДР та ставлячи своє життя під загрозу

85% українців ігнорують ремені безпеки, порушуючи ПДР та ставлячи своє життя під загрозу

Понад 85% водіїв в Україні не користуються ременями безпеки, порушуючи Правила дорожнього руху і ставлячи під загрозу своє життя та здоров’я. Такі результати показало дослідження “Рівень користування ременями безпеки серед водіїв в Україні”, проведене навесні 2017 року громадськими організаціями в рамках Кампанії “За безпечні дороги”.

Дослідники провели заміри у 20 містах України, і виявили, що в жодному з цих міст навіть половина автомобілістів не користуються ременями безпеки. Найкращі з найгірших показників мають Київ (37,9% пристебнутих водіїв), Дніпро (30,6%), Львів (25,4%) та Павлоград (21,4%). Велика група міст має показник користування між 10% і 20% – це Харків, Кривий Ріг, Ужгород, Івано-Франківськ, Рівне, Кропивницький, Тернопіль, Житомир та Чернігів. Менше ніж кожен десятий користується ременями безпеки в Херсоні, Чернівцях, Вінниці, Миколаєві та Хмельницькому. Також вкрай низькі показники мають два невеликі міста, які увійшли до дослідження – Долина та Тульчин.

Рівень користування ременями безпеки в Україні

Рейтинг досліджених міст за рівнем користування ременями безпеки серед водіїв

Місце в рейтингу

Місто

Пристебнуті, %

Непристебнуті, %

Вибірка

1

Київ

37,87

62,13

2736

2

Дніпро

30,60

69,40

1500

3

Львів

25,38

74,62

1501

4

Павлоград

21,36

78,64

1072

5

Харків

18,53

81,47

858

6

Кривий Ріг

18,08

81,92

647

7

Ужгород

15,04

84,96

1104

8

Івано-Франківськ

14,87

85,13

1318

9

Рівне

12,71

87,29

2108

10

Кропивницький

12,60

87,40

1540

11

Тернопіль

12,44

87,56

1222

12

Житомир

12,11

87,89

1090

13

Чернігів

10,25

89,75

1298

14

Херсон

9,66

90,34

1460

15

Чернівці

9,24

90,76

898

16

Вінниця

8,15

91,85

1227

17

Миколаїв

7,67

92,33

2033

18

Хмельницький

6,90

93,10

783

19

Долина

6,90

93,10

522

20

Тульчин

6,55

93,45

1007

 

Середній показник

14,85

85,15

25924

Деякі міста не були включені в дослідження через те, що в них не вдалося знайти волонтерів, або знайдені волонтери не дотримались взятих на себе зобов’язань. Це обласні центри Луцьк, Черкаси, Одеса, Суми, Полтава, Запоріжжя, Луганськ, Донецьк та міста в Автономній республіці Крим. Результати проведених волонтерами спостережень у містах Маріуполь, Мелітополь та Гусятин не були враховані в підсумкових результатах з методологічних причин.

Показник по Україні 14,85% є середнім результатом рівня користування ременями безпеки у досліджених 20 містах, він не враховує сільську місцевість та відмінності в кількості населення між містами. До дослідження, згідно з методологією, включалися всі легкові автомобілі (в тому числі автомобілі таксі, поліції та інші спеціальні автомобілі) та немаршрутні мікроавтобуси. Не включалися до підрахунку вантажні автомобілі та громадський транспорт. В частині випадків спостерігачам не вдалося визначити факт користування ременями безпеки через темне тонування вікон автомобілів – частка таких випадків склала в середньому 6%. Для спрощення підрахунку результатів, автори дослідження зробили аргументоване припущення, що відсоток користування ременями серед водіїв цих автомобілів такий самий, як серед інших водіїв в їхньому місті.

Дослідження “Рівень користування ременями безпеки серед водіїв в Україні” проводила громадська організація “Vision Zero” у співпраці з Центром демократії та верховенства права в рамках Кампанії “За безпечні дороги” у березні-травні 2017 року. Метою проекту було виявити, яка частина водіїв легкових автомобілів в Україні фактично користуються ременями безпеки, дотримуючись відповідного пункту Правил дорожнього руху. Дослідження проводилося відповідно до рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я методом спостереження за автомобілістами. Сесії спостереження були проведені у 20 містах України, серед яких 16 обласних центрів. Навчені спостерігачі зі спеціальними анкетами, як правило, групами з двох-трьох осіб, провели 4632 хвилини на вулицях міст та записали інформацію про фактичну поведінку 25 924 водіїв. Це дослідження планується зробити регулярним і проводити його принаймні один раз на рік. В наступних хвилях організатори планують охопити всі області України, а також проводити заміри користування ременями безпеки серед пасажирів передніх та задніх сидінь автомобілів та користування дитячими кріслами.

Довідка: Підвищення рівня користування ременями безпеки в Україні – одна з цілей Кампанії “За безпечні дороги”. Лідери громадських організацій та народні депутати вже озвучили пропозиції підняти рівень штрафу за це порушення з 51 гривні до орієнтовної вартості однієї заправки автомобіля, тобто хоча б до 1000 грн. Також вони просять поліцію почати проводити цілеспрямовані кампанії з виявлення водіїв, які не виконують правила про користування ременями безпеки в автомобілі, і активно висвітлювати ці кампанії в засобах масової інформації, аби учасники руху відчували, що держава контролює дотримання цього правила. Крім того, в рамках кампанії вже було вироблено просвітницький відеоролик “Пристебнись!”, який вже побачило понад 150 тисяч людей в Інтернеті та який планується невдовзі транслювати по телебаченню.

Джерело: Центр демократії та верховенства права

Поділитися:

Компанії з новини

Страховий ринок показав зниження за чистим прибутком, які причини і що чекає ринок у майбутньому

Страховий ринок показав зниження за чистим прибутком, які причини і що чекає ринок у майбутньому

Підстави на дорогах: як вберегтися і хто стає жертвою

Підстави на дорогах: як вберегтися і хто стає жертвою

Найпопулярніші статті

Страховка для поїздки в Китай

Страховка для поїздки в Китай

Туристична страховка в Таїланд

Туристична страховка в Таїланд

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

Продовження поліса ОСЦПВ

Продовження поліса ОСЦПВ

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Які країни входять у систему Зелена карта

Які країни входять у систему Зелена карта

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Що робити в разі ДТП за кордоном

Що робити в разі ДТП за кордоном

«ARX» - нове ім'я лідера

«ARX» - нове ім'я лідера

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

Що робити туристу під час страхового випадку

Що робити туристу під час страхового випадку

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Купівля Автоцивілки в інтернеті

Купівля Автоцивілки в інтернеті