< Повернутися до списку

Страхування 2.0: чи підуть великі страховики тим же шляхом, що й Kodak і Nokia?

Страхування 2.0: чи підуть великі страховики тим же шляхом, що й Kodak і Nokia?

Страхова індустрія - одна з найстаріших у світі.  Перші свідчення про елементарні форми страхування зустрічаються ще в законах вавілонського царя Хаммурапі, який правив у XVII столітті до н.  е.  Закон передбачав колективне поділ збитків, коли на торговий караван, наприклад, нападали розбійники. Або, скажімо, пірати впроваджували свої схеми страхування, що спиралися на взаємодопомогу і нагадували сьогоднішню модель p2p-кредитування онлайн.  Сьогоднішні страхові компанії - найвпливовіші гравці, керуючі більш ніж 20% всіх світових активів.

У США страховики щорічно збирають € 1,152 млрд страхових премій, в Європі - € 1,169 млрд. Але незважаючи на розмах галузі, вона залишається однією з найконсервативніших і нетехнологічних.

Історія знає безліч прикладів, коли компаніям на великих ринках не вдавалося вловити зміни на ринку і зберегти своє місце. У багатьох на слуху історія Kodak, що перетворилася з найбільшого продавця фототехніки в компанію «в хвості» після революції цифрової фотографії. Всі пам'ятають і шлях Nokia: в 2007 році компанія займала більше 50% світового ринку телефонів, а сьогодні навіть не входить в десятку лідерів. Більш свіжий приклад - агонія Yahoo, яка упустила всі важливі для інтернет-галузі тренди і була продана американському стільниковому оператору Verizon за ціною в 10 разів нижча за ту, що була запропонована в переговорах з Microsoft в 2005 році. З проникненням нових технологій у фінансову галузь, мабуть, свої історії падінь можуть з'явитися і в страховій індустрії.

Чому у стартапів є шанс потіснити старих гравців? По-перше, в страхуванні високі витрати на маркетинг, продаж та дистрибуцію фінансових продуктів. В одній Німеччині 250 000 страхових брокерів у 2014 році отримали від страхових компаній більш € 15,8 млрд комісій за послуги (це 8,7% від загального розміру зібраних страхових премій). Більш того, по ряду продуктів вартість залучення клієнта може перевищувати 20% від ціни поліса. Це при тому, що прибуток страхових компаній в середньому становить близько 10% від розміру зібраних страхових премій.

Звичайно, такі «накрутки» не влаштовують споживачів. По-друге, страхова індустрія в цілому відома огидним рівнем обслуговування - клієнти незадоволені і готові переключатися на альтернативні продукти. По-третє, вся галузь фактично існує в офлайні і уникає переходу на цифрові технології, а без них в нову еру нікуди.
Неефективність страхового ринку можна пояснити і тим, що страхові компанії вважають за краще не проводити зміни всередині, а екстенсивно рости за рахунок поглинань. Згідно з опитуванням E & Y в 2015 році, 66% страхових компаній ставлять M & A-угоди на місце основного драйвера зростання бізнесу, для 43% з них M & A - головний пріоритет. Компаній, які обрали внутрішні зміни в якості головного фокуса, взагалі не знайшлося.

Яких інновацій поки не помічають страхові гіганти? Один з зростаючих сегментів - послуги «цифрових брокерів». В середньому на одного жителя Німеччини, наприклад, доводиться 5-6 страхових полісів. У чоловіків в розпорядженні, до речі, ще більше страхових договорів - вони часто ще й стежать за страховками своїх рідних. Для покупки кожного поліса потрібно вибрати одну з пропозицій більш ніж від 500 страхових компаній, прорахувати найбільш підходящий тариф, підписати безліч документів, відправити. А ще бажано не пропустити дату, коли термін дії поліса закінчиться. На все це йдуть сили і час. Сьогодні з'являється безліч мобільних страхових брокерів, які знімають цей головний біль. Користувач може порівнювати страхові продукти, купувати їх чи відмовлятися від них через додаток, контракт підписується на дисплеї смартфона. Додаток автоматично оновлює поліс, консультацію можна отримати не виходячи з дому. Вигода для користувача зрозуміла. Для страховиків, крім зручності, є ще один плюс - такі додатки здатні збирати і додатково використовувати величезну кількість даних про своїх користувачів, а значить, до запиту кожного можна підійти індивідуально.
 
Інший перспективний сегмент - сервіси «краудсорсингу» в страхуванні. Уявімо ситуацію: Петя, Коля і Вася - дуже хороші друзі, а ще професійні водії з великим безаварійним стажем. Вони хочуть бути застрахованими, але не хочуть переплачувати. P2P-платформи на зразок американської Lemonade або німецької FriendSurance дозволяють вирішити цю проблему - за допомогою страховок, якими можна користуватися спільно з друзями і знайомими. Користувачі платформи отримують можливість нести колективну відповідальність в рамках певних груп, а якщо ризик не реалізується, вони отримують назад частину раніше заплаченої страхової премії. Тобто Lemonade і FriendSurance розподіляють і страхові ризики, і внески, і премії. На відміну від таких Р2Р-платформ, як Kabbage або Lending Club (саме через регуляторних ризиків капіталізація Lending Club впало за рік майже на 70%), P2P-стартапи в страхуванні схильні меншим регуляторним ризикам. Наприклад, перестрахувальник Lemonade - компанія Berkshire Hathaway, що належить Уоррену Баффету. У FriendSurance більше 60 страховиків-партнерів. Lemonade оголосила про раунді фінансування від страхової фірми XL Innovate, а FriendSurance залучила $ 15 млн від декількох венчурних фондів з гучними іменами.

Є великий запит на експрес-страховки з більш розумним розрахунком тарифів. Скажімо, деякі водії володіють відразу декількома автомобілями і катаються на кожному з них рідко. У багатьох сімей - кілька автомобілів, які виїжджають по черзі, знову ж таки, деякі авто довго стоять в гаражі. В обох випадках власник авто міг би вигадати, якби міг застрахувати автомобіль тільки на момент поїздки. Саме це запропонували стартапи Cuvva і Kasko. Користувач встановлює додаток, яке відстежує пройдений авто шлях, оплата проводиться за кожен пройдений кілометр (on-demand страхування). «Швидка» страховка - коли будь-яка людина може сісти за кермо авто, купивши менше ніж за годину поліс через додаток, - загальний для всієї страхової галузі тренд. Наприклад, американська компанія Troy пропонує клієнтам через мобільний додаток застрахувати будь-яку річ.

Винахідники нових бізнес-моделей для страхової галузі активно дивляться на розвиток економіки «спільного споживання» - компанія Slice Labs пропонує страхові поліси водіям Uber або Lyft, свої страхові продукти є у Airbnb. Економіка «спільного споживання» вже поміняла ринок пасажирських перевезень (зростання ринків таксі і каршерінга), ринок праці (активний розвиток різних проектних і тимчасових робіт), на її шляху - багато інших галузей. У всіх цих сегментах можуть народжуватися нові цифрові страхові продукти.
Головна перевага стартапів в страхуванні в тому, що вони креативніше підходять до оцінки ризиків, по-новому формують панелі даних. Досі, з великих страхових фірм мало хто замислюється про те, як багато інформації про себе залишає сучасний міський житель в інтернеті, як багато про нього можуть розповісти його девайси. Аналіз всіх цих даних надає величезну цінність для більш ефективної оцінки ризиків, і для нових компаній це стає конкурентною перевагою.

Незабаром ми будемо чистити зуби, а страхова компанія зможе використовувати ці дані для того, щоб розрахувати можливі витрати на відвідування стоматолога.

Втім, і серед страховиків-гігантів є компанії, які тримають руку на пульсі і вже працюють зі стартапами, щоб зберегти лідерство. Berkshire Hathaway, Allianz, AXA і AIG почали активно інвестувати у венчурні фонди і безпосередньо в компанії. Однак страховикам важко конкурувати з венчурними інвесторами, особливо за кращі проекти, де розмір інвестицій від бажаючих інвестувати часто більше розміру планованого раунду. Не менш активні на венчурному ринку і перестрахувальні компанії, яким стартапи дозволяють отримати прямий доступ до клієнтів. Так, MunichRe інвестувала в акселератор Plug & Play; Swiss Re - у власний акселератор, Hannover Re - у венчурний фонд Finleap. Це топ-3 гравців на світовому ринку перестрахування.

Джерело: forbes.ru

Поділитися:

Компанії з новини

Страхування від потойбічних сил: міф чи реальність?

Страхування від потойбічних сил: міф чи реальність?

Цифрова ера ОСАГО

Цифрова ера ОСАГО

Найпопулярніші статті

Топ-тренди страхового ринку на 2023 рік | Блог Parasol.ua

Топ-тренди страхового ринку на 2023 рік | Блог Parasol.ua

Особливості страхування під час військового стану | Блог Parasol.ua

Особливості страхування під час військового стану | Блог Parasol.ua

Де застрахувати машину від обстрілів та ракет під час війни | Блог Parasol.ua

Де застрахувати машину від обстрілів та ракет під час війни | Блог Parasol.ua

Страхування електромобілів під час війни: особливості оформлення | Блог Parasol.ua

Страхування електромобілів під час війни: особливості оформлення | Блог Parasol.ua

Відмінності національного від міжнародного посвідчення водія

Відмінності національного від міжнародного посвідчення водія

Як правильно спілкуватись з поліцейськими при зупинці авто | Блог Parasol.ua

Як правильно спілкуватись з поліцейськими при зупинці авто | Блог Parasol.ua

ChatGPT в Україні: що вміє і як користуватись

ChatGPT в Україні: що вміє і як користуватись

Ціна на Зелену карту для виїзду за кордон в 2023

Ціна на Зелену карту для виїзду за кордон в 2023

Як купити Зелену карту перебуваючи за кордоном

Як купити Зелену карту перебуваючи за кордоном

Страхування для виїзду за кордон для біженців | Блог Parasol.ua

Страхування для виїзду за кордон для біженців | Блог Parasol.ua

Яку автоцивілку обрати в 2023 році

Яку автоцивілку обрати в 2023 році

Страховка для поїздки в Китай

Страховка для поїздки в Китай

Туристична страховка в Таїланд

Туристична страховка в Таїланд

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

Продовження поліса ОСЦПВ

Продовження поліса ОСЦПВ

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Які країни входять у систему Зелена карта

Які країни входять у систему Зелена карта

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Що робити в разі ДТП за кордоном

Що робити в разі ДТП за кордоном

«ARX» - нове ім'я лідера

«ARX» - нове ім'я лідера

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

Що робити туристу під час страхового випадку

Що робити туристу під час страхового випадку

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Купівля Автоцивілки в інтернеті

Купівля Автоцивілки в інтернеті

Зелена карта в умовах воєнного стану

Зелена карта в умовах воєнного стану

Відмінності національного та міжнародних посвідчень водія

Відмінності національного та міжнародних посвідчень водія