< Повернутися до списку

Цифрова ера ОСАГО

Цифрова ера ОСАГО

За прогнозами футурологів і економістів консалтингової компанії Deloitte, світ стоїть на порозі чергової технічної революції.  Виділяють дві основні тенденції, які протягом найближчих 25 років радикально змінять концепцію дорожньої мобільності.  По-перше, вони прогнозують активне зростання «каршерінга» (спільного володіння і використання авто).  По-друге, пророкують успішний старт експлуатації роботизованих автомобілів без водіїв.

Внаслідок цього скоротиться кількість ДТП, так як в даний момент практично 90% ДТП відбувається з вини водіїв.  Частота страхових подій знизиться, оскільки автомобілі будуть роботизованими і ймовірність невірних рішень водія буде істотно знижена.

При цьому відбудеться втілення в життя моделей «каршерінга», що зменшить кількість автомобілів на душу населення.  На ринку з'явиться значна кількість операторів автопарків, які будуть управляти парками автомобілів, призначених для «спільного користування».  Будь-яка людина зможе скористатися автомобілем для здійснення поїздки, тому почне зникати необхідність особистого володіння автомобілем.

Все це призведе до зміни дорожньої ситуації, коли одночасно по дорогах будуть переміщатися і звичні нам автомобілі з водіями за кермом і роботизовані автомобілі без водіїв.

Відбудуться і зміни в клієнтських сегментах, продуктах і каналах продажів в автострахуванні.  А страховикам слідом за цими змінами доведеться відмовляти від звичних бізнес-моделей і впроваджувати істотні інновації в страховий бізнес.  Наприклад, в разі спільного використання автомобілів, компанія зі спільного використання автомобілів і водій захочуть купувати страхові поліси з різним покриттям, виходячи з їх потреб, і на різні терміни, в залежності від часу експлуатації.  А в разі використання роботизованого авто, страхування ОСАГО підлягатиме відповідальність компанії, яка проектує і підтримує роботу алгоритмів і картографічного програмного забезпечення для управління автомобілем.

Що стосується змін в страхових продуктах: в тій чи іншій формі вони будуть покривати ті ж ризики що і зараз - протиправні дії, пошкодження, не пов'язані з ДТП (від стихійних дій, наприклад);  збиток від ДТП, цивільну відповідальність власника, але будуть з'являтися і нові компоненти.  Кожній зацікавленій стороні і потенційному клієнту страхової компанії (власнику авто, компанії-оператору «каршерінга», виробнику роботизованих авто і операційних систем для них) буде потрібно унікальна комбінація страхових покриттів.

У страхових компаній з'явиться можливість «розпаковувати» страхові продукти і пропонувати клієнтам застрахувати окремі ризики в залежності від їх потреб.

Страхові покриття також, можливо, буде імплементуватися в інші продукти і сервіси, які в свою чергу будуть поширюватися по новачкам, - (наприклад, включення страхового платежу в платіж карткою за оренду авто).  І, зрозуміло, буде рости питома вага електронних каналів продажів.

І хоча поява нових технологій в Україні відбувається з деяким запізненням, хотів би нагадати, що перші покупки товарів і послуг через Інтернет з'явилися в Україні не більше 10 років тому.  А вже сьогодні у Верховній Раді готується до розгляду законопроект про повну відмову від паперових бланків ОСАЦВ на користь електронних полісів.

У найближчі роки все спілкування клієнта зі страховиком зможе обмежитися смартфоном, планшетом і інших електронних девайсом.  Клієнт зможе укласти електронний договір, потім сповістити страховика про страхову подію в режимі on-line, заповнити електронний європротокол, врегулювати договір через особистий кабінет на сайті страхової компанії або мобільні додатки по врегулюванню і отримати відшкодування за свій банківський рахунок.

Нові технології приведуть до зміни страхової парадигми.  Сьогодні страховики націлені на залучення клієнта всіма можливими засобами - переманюють кращих агентів, надають знижки і бонуси клієнтам.  Але після того, як електронні договору витіснять паперові договори ОСАГО та будь-який водій зможе укласти договір без спілкування зі страховим агентом, акцент доведеться робити на післяпродажному сервісі.  Зручність клієнта, швидкість і якість врегулювання стануть головними аргументами конкурентної боротьби.

Ліміти відповідальності по ОСАГО в найближчі роки будуть поступово збільшуватися до європейського рівня.  Зміниться і підхід до ціноутворення, відмова від регламентованих цін неминучий.  Сьогодні вільні ціни лякають багатьох імовірним демпінгом з боку компаній з агресивною стратегією захоплення ринку за всяку ціну.  Але ми навпаки віримо, що вільне ціноутворення дозволить компаніям встановлювати різні тарифи виходячи з віку водія, водійського стажу, історії страхування попередніх років.  Варто також згадати про початок застосування страхової телематики в Україні.  На автомобілі встановлюється пристрій, що дозволяє збирати дані про кожного автовласника, в тому числі про стилі водіння, частоті поїздок і поводженні з авто.  Таким чином, любитель швидких і агресивних поїздок заплатить більше, ніж акуратний водій.  СК «АХА Страхування» офіційно заявила про запуск використання страхової телематики в страхуванні КАСКО, але з переходом до вільного ціноутворення ці підходи стануть застосовні і з страхування ОСАГО.

За даними аналітичної компанії ABI Research, світовий ринок страховий телематики буде збільшуватися на 81% в рік - з 5,5 млн. Застрахованих водіїв на кінець 2013 року до 107 млн. До кінця 2018 року.  А в Бразилії з 2016 року телематические пристрої встановлюють на всі автомобілі, що дозволяє Знизилися кількість викрадень авто і підвищити безпеку дорожнього руху.

Нова ера ОСАГО буде ерою цифрових технологій - від укладення договору до врегулювання страхового випадку.  При цьому ринок відійде від типових «коробкових» продуктів, новим стандартом стане унікальне рішення по підбору страхових ризиків і страхового тарифу.  Але не всі добіжать цей марафон, багато хто вже сьогодні сходять з дистанції.

Джерело: blogs.korrespondent.net

Автор: Володимир Шевченко (ген. директор МТСБУ)

Поділитися:

Компанії з новини

Страхування 2.0: чи підуть великі страховики тим же шляхом, що й Kodak і Nokia?

Страхування 2.0: чи підуть великі страховики тим же шляхом, що й Kodak і Nokia?

ПриватБанк почав процедуру акредитації страхових компаній

ПриватБанк почав процедуру акредитації страхових компаній

Найпопулярніші статті

Топ-тренди страхового ринку на 2023 рік | Блог Parasol.ua

Топ-тренди страхового ринку на 2023 рік | Блог Parasol.ua

Особливості страхування під час військового стану | Блог Parasol.ua

Особливості страхування під час військового стану | Блог Parasol.ua

Де застрахувати машину від обстрілів та ракет під час війни | Блог Parasol.ua

Де застрахувати машину від обстрілів та ракет під час війни | Блог Parasol.ua

Страхування електромобілів під час війни: особливості оформлення | Блог Parasol.ua

Страхування електромобілів під час війни: особливості оформлення | Блог Parasol.ua

Відмінності національного від міжнародного посвідчення водія

Відмінності національного від міжнародного посвідчення водія

Як правильно спілкуватись з поліцейськими при зупинці авто | Блог Parasol.ua

Як правильно спілкуватись з поліцейськими при зупинці авто | Блог Parasol.ua

ChatGPT в Україні: що вміє і як користуватись

ChatGPT в Україні: що вміє і як користуватись

Ціна на Зелену карту для виїзду за кордон в 2023

Ціна на Зелену карту для виїзду за кордон в 2023

Як купити Зелену карту перебуваючи за кордоном

Як купити Зелену карту перебуваючи за кордоном

Страхування для виїзду за кордон для біженців | Блог Parasol.ua

Страхування для виїзду за кордон для біженців | Блог Parasol.ua

Яку автоцивілку обрати в 2023 році

Яку автоцивілку обрати в 2023 році

Страховка для поїздки в Китай

Страховка для поїздки в Китай

Туристична страховка в Таїланд

Туристична страховка в Таїланд

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

Продовження поліса ОСЦПВ

Продовження поліса ОСЦПВ

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Які країни входять у систему Зелена карта

Які країни входять у систему Зелена карта

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Що робити в разі ДТП за кордоном

Що робити в разі ДТП за кордоном

«ARX» - нове ім'я лідера

«ARX» - нове ім'я лідера

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

Що робити туристу під час страхового випадку

Що робити туристу під час страхового випадку

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Купівля Автоцивілки в інтернеті

Купівля Автоцивілки в інтернеті

Зелена карта в умовах воєнного стану

Зелена карта в умовах воєнного стану

Відмінності національного та міжнародних посвідчень водія

Відмінності національного та міжнародних посвідчень водія