18.10.2017
1845
Пітер Ловас, засновник інвестиційного фонду EMF Capital Partners і British auto club розповідає про тенденції.
Технології дають можливість відмовитися від послуг страхових посередників, знизити вартість поліса і кардинально змінити підхід до обслуговування клієнтів.
Світова економіка поступово виходить з кризи. Слідом за нею зростає і страхова галузь. За прогнозами компанії Swiss Re, обсяги майнового страхування в світі, автострахування за 2017 рік збільшаться на 2,2%, а в 2018 році – на 3%. Трендом розвитку страхової індустрії стане широке розповсюдження цифрових сервісів, штучного інтелекту, інтернету речей, соціальних, хмарних і блокчейн технологій.
Але найсерйозніші зміни стосуватимуться каналів комунікації з клієнтами. Як вважають фахівці консалтингової компанії Capgemini, в найближчі роки стрімко зростатиме частка прямих продажів, а також альтернативних інструментів з вибору, порівняння та придбання страхових продуктів.
Провідні страхові компанії Європи і США активно впроваджують інтернет-сервіси, функція яких – спростити підбір, порівняння і купівлю страховки для автомобіля, і звести витрати часу на ці процеси до мінімуму. До того ж клієнт компанії отримує доступ до цілодобової підтримки. І це не тільки інформаційна, але і технічна допомога в складних дорожніх ситуаціях.
Іншими словами, прямі канали продажів дають змогу страховикам відмовитися від послуг посередників і агентів, що дозволить не тільки знизити вартість поліса, але і кардинально змінити підхід до обслуговування клієнтів.
Страхова галузь рухається до того, щоб надавати не тільки фінансові компенсації, але і технічну, консультаційну та юридичну підтримку.
Зміна парадигми страхового бізнесу добре помітна і за темпами розвитку ринку дорожнього асистансу. У Великій Британії, наприклад, його обсяг вже перевищує 1,8 млрд фунтів стерлінгів на рік. А за даними найбільшого в США автомобільного клубу ААА, щорічно технічну допомогу отримують 32 млн автомобілістів. 58% від цього числа – водії, які придбали пакети асистансу.
Крім того, опитування, які проводять американські страховики, підтверджують, що автомобілісти все більше зацікавлені в додаткових послугах від своїх страхових компаній. Наприклад, 62% водіїв зізнаються, що вони почуваються безпорадними в непередбачених обставинах, які виникають в дорозі. А 47% опитаних автовласників кажуть, що вони потребують оперативної і кваліфікованої технічної допомоги, і готові за неї платити.
Тому, щоб утримати клієнта страховики будуть змушені переглянути підходи до ведення бізнесу. І це стосується всіх без винятку ринків, і тих, що розвиваються – в першу чергу. За оцінками Swiss Re, їх приріст складе близько 5,7% в 2017 році і прискориться до 6,7% в 2018 році.
В Україні ми бачимо величезне поле для розвитку не тільки прямого страхування, але й додаткових сервісів і послуг для автомобілістів, які виходять за рамки стандартного КАСКО.
З одного боку, поява нових послуг – це відгомін недовіри між страховими компаніями та їхніми клієнтами. Водії в Україні не сприймають КАСКО як елемент захисту і спокою. Вони вважають, що страхування авто – складний, дорогий і ненадійний механізм. А значить, зростання популярності продуктів і сервісів, які стануть альтернативою КАСКО, неминучий. Їх завдання – задовольняти очікування і запити автомобілістів, які хочуть отримати не просто фінансову компенсацію збитків, а розширений сервіс та допомогу в будь-яких дорожніх ситуаціях.
З іншого боку, водії самі готові відмовлятися від звичних моделей страхування. За даними компанії Mount Onyx, яка проаналізувала ринки 32 європейських країн, у Великій Британії частка прямих та онлайн-продажів у страхуванні перевищила 30%. Згідно з прогнозом Mount Onyx, протягом наступних 10 років ринок прямих продажів в Європі зросте на 44 млрд євро, а його обсяг перевищить 124 млрд євро.
Також, згідно зі звітом консалтингової компанії Ernst&Young про ринок європейського страхування, уже в 2017 році страховики вийдуть за рамки класичних бізнес-моделей. Це пов'язано з тим, що страхові компанії зіткнуться з посиленням конкуренції та змінами в структурі споживчого попиту. І головним інструментом боротьби за клієнта стане не ціна, а розширення переліку послуг, якість сервісу, відмова від офісів і агентів, на зміну яким прийдуть прямі продажі.
Як вважають в Ernst&Young, все більше уваги буде приділятися онлайн-доступу до страхування. Перш за все, в сегменті автострахування. Це призведе до появи нових продуктів, посилення сервісної складової та розвитку технічної підтримки, а також до збільшення кількості InsurTech-рішень та їх практичного застосування в страхуванні.
Більш того, за оцінками Ernst&Young, страховики цілком і повністю сфокусуються на користі клієнта. Ми повинні ставити перед собою завдання слідувати принципам суспільного договору, чесності і взаємної поваги. Тільки за таких умов ми зможемо домогтися довіри клієнта, який вибиратиме сервіс, здатний задовольнити його потреби і забезпечити реальний, а не ефемерний захист.