< Повернутися до списку

Інновації витісняють традиційне страхування

Інновації витісняють традиційне страхування

18.10.2017

1845

Пітер Ловас, засновник інвестиційного фонду EMF Capital Partners і British auto club розповідає про тенденції.

Технології дають можливість відмовитися від послуг страхових посередників, знизити вартість поліса і кардинально змінити підхід до обслуговування клієнтів.

Світова економіка поступово виходить з кризи. Слідом за нею зростає і страхова галузь. За прогнозами компанії Swiss Re, обсяги майнового страхування в світі, автострахування за 2017 рік збільшаться на 2,2%, а в 2018 році – на 3%. Трендом розвитку страхової індустрії стане широке розповсюдження цифрових сервісів, штучного інтелекту, інтернету речей, соціальних, хмарних і блокчейн технологій.

Але найсерйозніші зміни стосуватимуться каналів комунікації з клієнтами. Як вважають фахівці консалтингової компанії Capgemini, в найближчі роки стрімко зростатиме частка прямих продажів, а також альтернативних інструментів з вибору, порівняння та придбання страхових продуктів.

Провідні страхові компанії Європи і США активно впроваджують інтернет-сервіси, функція яких – спростити підбір, порівняння і купівлю страховки для автомобіля, і звести витрати часу на ці процеси до мінімуму. До того ж клієнт компанії отримує доступ до цілодобової підтримки. І це не тільки інформаційна, але і технічна допомога в складних дорожніх ситуаціях.

Іншими словами, прямі канали продажів дають змогу страховикам відмовитися від послуг посередників і агентів, що дозволить не тільки знизити вартість поліса, але і кардинально змінити підхід до обслуговування клієнтів.

Страхова галузь рухається до того, щоб надавати не тільки фінансові компенсації, але і технічну, консультаційну та юридичну підтримку.

Зміна парадигми страхового бізнесу добре помітна і за темпами розвитку ринку дорожнього асистансу. У Великій Британії, наприклад, його обсяг вже перевищує 1,8 млрд фунтів стерлінгів на рік. А за даними найбільшого в США автомобільного клубу ААА, щорічно технічну допомогу отримують 32 млн автомобілістів. 58% від цього числа – водії, які придбали пакети асистансу.

Крім того, опитування, які проводять американські страховики, підтверджують, що автомобілісти все більше зацікавлені в додаткових послугах від своїх страхових компаній. Наприклад, 62% водіїв зізнаються, що вони почуваються безпорадними в непередбачених обставинах, які виникають в дорозі. А 47% опитаних автовласників кажуть, що вони потребують оперативної і кваліфікованої технічної допомоги, і готові за неї платити.

Тому, щоб утримати клієнта страховики будуть змушені переглянути підходи до ведення бізнесу. І це стосується всіх без винятку ринків, і тих, що розвиваються – в першу чергу. За оцінками Swiss Re, їх приріст складе близько 5,7% в 2017 році і прискориться до 6,7% в 2018 році.

В Україні ми бачимо величезне поле для розвитку не тільки прямого страхування, але й додаткових сервісів і послуг для автомобілістів, які виходять за рамки стандартного КАСКО.

З одного боку, поява нових послуг – це відгомін недовіри між страховими компаніями та їхніми клієнтами. Водії в Україні не сприймають КАСКО як елемент захисту і спокою. Вони вважають, що страхування авто – складний, дорогий і ненадійний механізм. А значить, зростання популярності продуктів і сервісів, які стануть альтернативою КАСКО, неминучий. Їх завдання – задовольняти очікування і запити автомобілістів, які хочуть отримати не просто фінансову компенсацію збитків, а розширений сервіс та допомогу в будь-яких дорожніх ситуаціях.

З іншого боку, водії самі готові відмовлятися від звичних моделей страхування. За даними компанії Mount Onyx, яка проаналізувала ринки 32 європейських країн, у Великій Британії частка прямих та онлайн-продажів у страхуванні перевищила 30%. Згідно з прогнозом Mount Onyx, протягом наступних 10 років ринок прямих продажів в Європі зросте на 44 млрд євро, а його обсяг перевищить 124 млрд євро.

Також, згідно зі звітом консалтингової компанії Ernst&Young про ринок європейського страхування, уже в 2017 році страховики вийдуть за рамки класичних бізнес-моделей. Це пов'язано з тим, що страхові компанії зіткнуться з посиленням конкуренції та змінами в структурі споживчого попиту. І головним інструментом боротьби за клієнта стане не ціна, а розширення переліку послуг, якість сервісу, відмова від офісів і агентів, на зміну яким прийдуть прямі продажі.

Як вважають в Ernst&Young, все більше уваги буде приділятися онлайн-доступу до страхування. Перш за все, в сегменті автострахування. Це призведе до появи нових продуктів, посилення сервісної складової та розвитку технічної підтримки, а також до збільшення кількості InsurTech-рішень та їх практичного застосування в страхуванні.

Більш того, за оцінками Ernst&Young, страховики цілком і повністю сфокусуються на користі клієнта. Ми повинні ставити перед собою завдання слідувати принципам суспільного договору, чесності і взаємної поваги. Тільки за таких умов ми зможемо домогтися довіри клієнта, який вибиратиме сервіс, здатний задовольнити його потреби і забезпечити реальний, а не ефемерний захист.

Поділитися:

Компанії з новини

4 ключові тренди страхових технологій, які можуть повністю змінити страховий ринок

4 ключові тренди страхових технологій, які можуть повністю змінити страховий ринок

За 9 місяців 2017 року СК «Країна» виплатила більше 113 млн грн відшкодувань

За 9 місяців 2017 року СК «Країна» виплатила більше 113 млн грн відшкодувань

Найпопулярніші статті

Страховка для поїздки в Китай

Страховка для поїздки в Китай

Туристична страховка в Таїланд

Туристична страховка в Таїланд

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Чим відрізняється Автоцивілка від Зеленої карти

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як збільшити ліміт страхового відшкодування на авто

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Як максимально себе застрахувати під час поїздки за кордон

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

Від чого залежить вартість ОСЦПВ

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

На який мінімальний і максимальний термін можна застрахувати авто за Зеленою картою

Продовження поліса ОСЦПВ

Продовження поліса ОСЦПВ

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Як купити туристичну страховку в аеропорту

Які країни входять у систему Зелена карта

Які країни входять у систему Зелена карта

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Що покриває й не покриває туристичне страхування

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Як повернути, розірвати поліс ОСЦПВ

Що робити в разі ДТП за кордоном

Що робити в разі ДТП за кордоном

«ARX» - нове ім'я лідера

«ARX» - нове ім'я лідера

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Незвичайні страхові випадки українців на відпочинку

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Франшиза в ОСЦПВ і на що вона впливає

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Купили поліс Зеленої карти, а поїздка зірвалася. Чи можна повернути гроші?

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

Чи можна купити туристичний поліс, перебуваючи за кордоном

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

У чому різниця між дешевими й дорогими страховками по Автоцивілці

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

На які транспортні засоби потрібно оформляти поліс Зелена карта

Що робити туристу під час страхового випадку

Що робити туристу під час страхового випадку

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чим відрізняється паперовий поліс ОСЦПВ від електронного

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Чи можна виїхати за кордон на машині без страховки

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Для кого й навіщо потрібне туристичне страхування

Купівля Автоцивілки в інтернеті

Купівля Автоцивілки в інтернеті