< Повернутися до списку

Електронний поліс ОСЦПВ буде дешевше, ніж паперовий - Андрій Перетяжко

Електронний поліс ОСЦПВ буде дешевше, ніж паперовий - Андрій Перетяжко

7 Лютого 2017

1619

В Україні запущено процес впровадження електронного полісу ОСЦПВ. Паперові поліси поступово будуть виведені з обігу.
 
Новий вид полісів буде особливо корисний поліцейським. Співробітники Нацполіціі зможуть оперативно перевіряти страхові поліси водіїв.
 
Детальніше про новий вид страхових полісів в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів керівник робочої групи МТСБУ з впровадження електронного полісу, віце-президент СК «АХА Страхування» Андрій Перетяжко.

На якій стадії знаходиться впровадження страхового поліса?
 
- Cам проект йде вже досить давно. Уже два роки як Моторне бюро і страховики готують технічну і нормативну базу для переходу на електронний поліс. Нацкомфінпослуг прийняло рішення дуже важливе, ввело своїм розпорядженням положення про особливості укладання договорів електронних в автоцивілці. Це означає, що після публікації цього положення, обговорення і реєстрації у відповідних міністерствах і відомствах воно вступить в силу, а Моторно-транспортне страхове бюро почне підключати страховиків до інформаційної центральної бази даних, і таким чином ми отримаємо десь до четвертого кварталу, можливо, жовтень-листопад, можливість випускати електронні полюси. У чому відмінність - це те, що поліси електронні випускаються через централізовану базу Моторного бюро, це єдиний і унікальний електронний документ, який відразу ж формується в базі Моторного бюро через портал страховика.

Чи потрібна квитанція про те, що цей електронний поліс у вас є - на випадок проблем з роботою електронної бази? І наскільки сама база захищена від хакерських атак, від витоків інформації?
 
- По-перше, буде транзитний період, який визначений на один рік. Паралельно будуть ходити всім знайомі паперові поліси, буде можливість у клієнтів купити договір через інтернет. Електронний договір - такий же, як, припустимо, авіаквиток, в якому є всі необхідні відомості про транспортний засіб, про страхувальника його, адреса і т. д., І він може знаходитися як в електронній формі, так і бути роздрукований на принтері страхувальником або в офісі страховика. Тобто для клієнта, в принципі, нічого не зміниться. У нього залишиться можливість купити поліс так само, як сьогодні він купує в офісі страховика, в офісі агента, в банку-агенті; або у нього з'являється можливість самостійно придбати поліс в інтернеті.
 
Чи зміниться якимось чином ціна поліса?
 
- Ні, ні в якому випадку. Навпаки, цільова модель - це перехід повністю на електронний договір через рік після транзитного періоду. У страховиків витрати навіть знизяться, тому що адміністрування паперових бланків - досить дорогий процес.

Чи всі страхові компанії отримають доступ до цієї бази електронних бланків?
 
- Звичайно, всі компанії без винятку отримають можливість випускати електронні договори. З точки зору контролю і керованості ринку якраз електронний договір призведе до того, що ми позбавимося від багатьох проблем. Перша проблема, яка є на ринку, це фальшиві договору і договору ті, які є фактично недійсними. Сьогодні це близько 10% від оборотів всіх полісів, 700 тисяч полісів гуляють по ринку, за якими неможливо отримати відшкодування або отримання відшкодування утруднено. Якраз електронний договір цю проблему повністю вирішує. Друге питання - це контроль з боку Національної поліції. Поліція матиме доступ до бази даних і, відповідно, в режимі онлайн вона зможе визначити, чи дійсний поліс, чи є він в наявності. Ну, і клієнтові, звичайно, це дуже зручно, тому що він в режимі онлайн завжди зможе перевірити наявність свого поліса, дійсність його.
 
Якщо поліцейські фактично в режимі онлайн зможуть перевіряти наявність поліса, це зажадає якогось нового обладнання або програмного забезпечення?
 
- Ми ведемо переговори з Національною поліцією вже не перший місяць. Кожен екіпаж патрульний має планшет. Це основний, скажімо так, інструмент, за яким сьогодні поліцейський отримує інформацію про транспортний засіб: чи було транспортний засіб в угоні, чи є якісь правопорушення і т. д. Точно так же буде підтягуватися інформація про наявність чи відсутність електронного полісу. Тому тут якраз процес буде простий і прозорий.
 
Перший час будуть видавати паперові поліси, якщо клієнт забажає?
 
- Так. Я вже говорив, що в положенні написано, що договір за бажанням може бути виданий страховиком, може бути поставлений на друк. Звичайно, це передбачено положенням.
 
Скільки буде триватиме такий перехідний період?
 
- Один рік.
 
Рік минає - і все, про папірці можна забути?
 
- Ми так сподіваємося.
 
Чи немає побоювання, що умовні хакерські атаки, які останнім часом почастішали, можуть порушити особистий простір цих людей?
 
- Це великий масив даних. Сьогодні в Моторному бюро є проект по ІТ-безпеці, і як раз об'єднання страховиків, Моторне бюро має достатньо коштів для того, щоб купити і впровадити кращі інструменти для захисту та зберігання даних наших страхувальників. Тут якраз ми робимо дуже великий і серйозний акцент.
 
Поки в цьому плані тільки підготовка йде?
 
- Так. У нас є період підготовчий - близько дев'яти місяців - під час якого ми проведемо відповідні тести, які дозволять нам визначити всі уразливості з точки зору ІТ-безпеки.
 
Ця база буде працювати тільки для ОСЦПВ, або для інших страхових полісів по типу КАСКО теж?
 
- Поки ні. Все таки Моторно-транспортне страхове бюро - це об'єднання страховиків, яке покликане якраз організувати обов'язкове страхування автоцивільної відповідальності. Тому це поки винятковий вид страхування, яким займається Моторне бюро.

Джерело: Голос Столиці

Поділитися:

Компанії з новини

Довідник фінансових провайдерів і Фінтех-стартапів від А до Z

Довідник фінансових провайдерів і Фінтех-стартапів від А до Z

В Україні очікується масове закриття страхових компаній

В Україні очікується масове закриття страхових компаній

Найпопулярніші статті