13.03.2017
1964
Ефективність прямого врегулювання безпосередньо залежить від того, чи готові страховики йти назустріч клієнтам і надавати їм нові можливості.
Перші місяці впровадження прямого врегулювання в Україні показали перевагу системи і підтвердили необхідність поширення такого порядку врегулювання на всі без винятку страхові компанії.
Тому на найближчі Загальні збори асоційованих членів МТСБУ, яке пройде 12 квітня у Києві, буде винесено питання про включення до Статуту Бюро норми про обов'язковість прямого врегулювання для всіх страховиків, що працюють на ринку Автоцивілки.
— «Більше тисячі клієнтів змогли оцінити переваги прямого врегулювання і якість сервісу, що надається страховиком, з яким сам клієнт уклав договір Автоцивілки», — заявив генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко. — «Система може працювати більш ефективно тоді, коли всі компанії приєднаються до процедури прямого врегулювання, коли кожен водій матиме можливість врегулювати страховий випадок в тій СК, якій він довіряє, і всі страховики будуть конкурувати за рахунок якості врегулювання».
Порядок прямого врегулювання стає більш ліберальним. Зокрема, Рада по прямому врегулювання прийняла зміни до Положення про пряме врегулювання, ввівши функцію арбітра в суперечках між страховиками.
Так, кожен із страховиків призначається виконуючим обов'язки арбітра в суперечках, що виникають між страховиками терміном на один місяць. Черговість арбітражу визначена шляхом жеребкування.
У разі неможливості врегулювання спору в рамках арбітражу, за страховиками зберігається можливість звернення до суду.
Також змінені умови порядку проведення експертизи для оцінки розміру збитку, завдані в результаті ДТП. Так, оцінку може здійснювати як незалежний оцінювач, так і аварійний комісар самого страховика.
Про проведення оцінки страховик-урегуліровщик завчасно повідомляє страховика, який відповідає за відшкодування збитків. Якщо такий страховик не направив свого фахівця до участі в огляді пошкодженого в ДТП авто, огляд проводиться в його відсутність.
Як повідомляв Форіншурер, в тестовому режимі пряме врегулювання по Автоцивілці стартувало з грудня 2016 року, і почало працювати в добровільному режимі. Обов'язковим механізм стане вже після прийняття законодавчих змін, передбачених законопроектами №3551 і №3670, які знаходяться на розгляді у Верховній Раді.
Антимонопольний комітет дав дозвіл на узгоджені дії у вигляді укладення МТСБУ і страховиками-членами Бюро угоди про пряме врегулювання збитків 27 жовтня, обмеживши його дію двома роками.
Це рішення АМКУ прийнято після проведення ретельного дослідження впливу узгоджених дій на ринку послуг по Автоцивілці відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції та з урахуванням інформації про позитивний ефект від впровадження системи добровільного прямого врегулювання.
Як відбувається врегулювання страхового випадку в рамках угоди?
Сьогодні в проекті прямого врегулювання бере участь 18 страховиків: АХА Страхування, Арсенал Страхування, АСКО-Донбас Північний, PZU Україна, ВУСО, АСКА, Оранта, ПРОСТО-страхування, УНІКА, Провідна, ІНГО Україна, Універсальна, Міжнародна СК, Країна, КРЕДО, Колоннейд Україна, Європейський страховий альянс і Брокбізнес.
МТСБУ сподівалося, що з часом всі страховики, що працюють на ринку Автоцивілки, приєднаються до Угоди і кожен потерпілий в ДТП отримає можливість скористатися механізмом прямого врегулювання, але так не сталося. Тому про "обов'язковість" цього механізму буде говоритися і голосуватися на Загальних зборах в квітні.
Джерело: Фориншурер