24.03.2017
2742
Підписуйтесь на наш Telegram канал і отримуйте найсвіжіші та найцікавіші новини першими
Є невеликі передумови для стабілізації економіки та поступового виходу з рецесії, це дозволить відновити всі ринки України, в тому числі і страховий ринок, який перебуває на порозі великих змін.
Про те, які зміни принесе ринку страхування життя 2017 рік, а також про подальші плани GRAWE в Україні розповідала Наталія Базилевська, Голова Правління «ГРАВЕ УКРАЇНА Страхування життя».
- У 2016 році українська економіка нарешті продемонструвала зростання. І є всі підстави вважати, що в 2017 році позитивна динаміка українського ВВП збережеться. Як відреагує на це страховий ринок? Чи отримає він довгоочікуваний заряд для росту?
Я дійсно дивлюся на нинішню ситуацію з великим оптимізмом,так як хотілося б вважати, що саме наступні 2 роки стануть переломними для всього фінансового ринку в цілому, і для страхової галузі зокрема. З одного боку фактично завершена санація банківського сектора, яка стала болючим, але необхідним кроком. З іншого боку, продовжується зближення України з Європейським союзом в рамках Угоди про Асоціацію та відновлено співпрацю з МВФ. Всі ці сигнали формують своєрідний фундамент для відновлення страхового ринку. Плюс до всього, ми очікуємо на зміну регуляторних умов для страхових компаній, що зокрема пов'язано з більш посиленим контролем за страховими компаніями з планованою передачею повноважень Нацкомісії з регулювання ринків фінансових послуг Національному банку України. Ми очікуємо в найближчі 2 роки змін, які наближають українське законодавство до європейського. Звичайно, вихід таких компаній як Aegon Life з України не може радувати і це є зведенням того, що ринок далекий від того що б бути цікавим для свіжих іноземних інвесторів. Хотілося б на цьому ринку бачити таке законодавство, яке було б здатне залучити і зацікавити класичні компанії для чіткого бачення і стабільного розвитку.
- Але чи не здається Вам, що якщо більш ніж за 10 років на ринку страхування життя не відбулася революція, то і в найближчі роки її чекати не варто?
Враховуючи що революційні процеси не реалізувалися в жодній із сфер української економіки, то економічна ситуація у нас в країні така, яку ми всі спостерігаємо. При цьому я не можу сказати, що ми очікуємо чи очікували якихось революційних змін. Для розвитку страхування життя потрібно, що б всі економічні і фінансові сфери економіки працювали синхронно. Страхування є важливою ланкою будь-якої світової економіки. Адже лайф несе в собі не тільки фінансову функцію. Накопичувальні продукти часто містять опції, пов'язані як з медичним, так і пенсійним забезпеченням. Іншими словами, страхові компанії, по суті, беруть на себе захист населення, зменшуючи таким чином тиск на державний бюджет завдяки скороченню витрат на соціальне забезпечення. Більш того, якщо починаючи з 2008 року проаналізувати стан українського фінансового ринку, помітна явна тенденція. У той час як банківський сектор переживав злети і падіння, масові банкрутства, в сегменті страхування життя спостерігався стабільний ріст. А це лише підтверджує тезу про те, що ринок лайфу найменш схильний до кризових та інших негативних явищ, що робить його чи не єдиним варіантом для накопичення та захисту заощаджень в поточних умовах. Також ми покладаємо великі надії на зближення України з Євросоюзом у рамках Угоди про Асоціацію. Як би там не було, але ці домовленості спровокують приплив капіталу, зростання платоспроможності бізнесу і населення, що рано чи пізно, але буде конвертовано в інвестиційні та накопичувальні інструменти. І страхування, зрозуміло, у зв'язку з цими процесами отримає стимул для розвитку.
- Тобто, якщо підвести якесь резюме, зростання ринку є. Але до темпів і масштабів Західної Європи лайф в Україні все ще не дотягує?
Не зовсім коректно стверджувати, що український ринок десь «на дні» і все погано. Так, ми все ще далекі від масштабів, яких страхування життя досягло в Німеччині або Австрії. Але навіть у нинішніх реаліях воно себе виправдовує і виконує покладені на нього завдання. Більше того, ми бачимо тенденцію, що люди, вилучивши гроші з інших активів, все частіше замислюються про те, як захистити їх від інфляції та девальвації, змусити їх працювати і приносити прибуток. Причому, якщо в 2014-2015 роках клієнтів, які обирали накопичувальне страхування як альтернативу звичним способам інвестування і заощадження було відносно небагато, то на сьогоднішній день все більше людей розглядають для себе цю опцію і знають про неї.
- До речі, якщо Ви вже торкнулися питання продажу. За 2016 рік відбувалися якісь зміни в цьому напрямку чи ні?
GRAWE в Україні вже довгі роки дотримується моделі, за якої продажі страхування життя здійснюються через нашого стратегічного партнера – компанії «EUROLIFE Ukraine». Так, такий підхід відрізняється від європейської практики, де страховики дуже часто користуються альтернативними каналами. Наприклад, організовують дистрибуцію полісів через банки. Але не потрібно забувати специфіку ринку в Україні, який розвивається в умовах високого попиту на страхування. Саме тому модель багаторівневої дистрибуції, яку вибрала «ГРАВЕ УКРАЇНА Страхування життя», на початкових етапах розвитку економіки є більш економічно доцільним і не збільшує вартість продукту для клієнта.
- Іншими словами, можна сказати, що обрана Вами стратегія продажів одна з оптимальних, виходячи з реалій українського ринку?
Оптимальною стратегією є та, яка не здорожує вартість продукту для клієнта. В Україні існують різні кооперації, хтось працює через банки, хтось працює через інші канали. Банківські продажі, наприклад більше підходять для продажу короткострокових продуктів. Банки ефективні за умови, що одна зустріч дає продаж полісу. Цей підхід працює, наприклад, при страхуванні позичальників. Але зовсім непридатний, коли необхідно дати інформацію клієнту щодо умов довгострокового страхування. Менеджеру необхідна достатня кількість часу, що б розуміти потреби клієнта і запропонувати той продукт, який може бути цікавим, а на це потрібно чимало часу. Тому всі ті роки, що ми працюємо з «EUROLIFE Ukraine» - а це вже 17 років - ми переконуємося, що наш вибір був правильним.
- Які особливості роботи продавців в кризовий період? Адже очевидно, що в сформованій ситуації клієнти більш схильні до розірвання договорів і легко піддаються паніці. Нестабільність курсу, банкрутство банків і т. д.
Дійсно, так званий негативний інформаційний фон, який є наслідком несприятливих зовнішніх факторів (девальвації, інфляції, падіння доходів населення), дуже сильно впливає на настрій клієнта, викликає у нього нервозність. І для того, щоб говорити з ним про вкладення грошей в інвестиційні програми, необхідно володіти об'єктивною економічною ситуацією в країні, що б він міг якісно пояснити і розповісти клієнту різницю в системах роботи різних економічних інститутів: банки та інші фінансові інститути працюють на валютних ринках. В Україні на даний момент дуже мало реальних працюючих активів вкладення, які можуть гарантувати стабільну прибутковість і повернення інвестицій, тому наявність в компаніях: акціонерів, які мають досвід в страхуванні більше 200-х років, фінансової стабільності і платоспроможності є надзвичайно високими аргументами. Не менш важливим моментом є постійна двостороння комунікація між консультантами і клієнтами.
- Які Ваші плани на найближчі роки? Чи буде змінюватися стратегія компанії?
Місцевий страховий ринок як ми згадували раніше, далекий від європейського рівня розвитку і націлений тільки на довгострокову присутність. До того ж, нагадаю, що на українському ринку GRAWE представлена двома компаніями, що дозволить нам в найближчі роки серйозно посилити свою присутність, розвиваючи перехресні продажі (cross-selling). Так що підстав для зміни стратегії у нас немає. Як і раніше, ми маємо намір дотримуватися політики виваженого зростання і зміцнення ринкових позицій. Разом з тим, в Україні відбувається якийсь перерозподіл ринку, і GRAWE шукає можливості для розширення. В Австрії, наприклад, концерн давно представлений у всіх сферах страхування. В інших країнах ми розвиваємося за аналогічною схемою, і Україна не буде винятком. Саме з цією метою декілька років тому була придбана ризикова компанія, а в 2015-2016 роках проведено ребрендинг для того, щоб у наших клієнтів з'явилося чітке розуміння: і «ГРАВЕ УКРАЇНА Страхування життя», і «СК «ГРАВЕ УКРАЇНА» - це фактично одна компанія, де страхувальник може отримати повний спектр страхових послуг. При цьому ми прагнемо ставати краще і ближче до клієнта. Так, у 2016 році було придбано нове офісне приміщення по вул. Великій Васильківській площею в 750 кв. м. - найближчим часом туди переїдуть головні офіси обох компаній. Так само була переглянута присутність неліквідного підрозділу «СК «ГРАВЕ УКРАЇНА» в таких містах як Запоріжжя та Хмельницький.
- Чи плануються зміни в продуктовій лінійці компанії?
Вагомих передумов для того, щоб серйозно переглядати нашу продуктову лінійку, ми не бачимо. Для змін у програмах страхування, по-перше, необхідно прийняття нового закону «Про страхування», щоб впровадити в Україні європейські стандарти страхування. По-друге, потрібна повноцінна медична, а також пенсійна реформи, які дозволять страховим компаніям більш глибоко інтегруватися в систему соціального забезпечення громадян. У той же час, нагадаю, що три роки тому ми запустили лінійку програм з медичної складової «Граве Голд», «Граве Медик» і «Граве Підтримка», які користуються великим попитом. Думаю, це пов'язано з тим, що «ГРАВЕ УКРАЇНА Страхування життя», по суті, запропонувала ринку унікальний продукт, який об'єднує накопичувальні опції і покриття ризиків критичних захворювань або госпіталізації. Крім того, вже кілька років у нас діє програма «Пенсійний опціон», яка крім примноження заощаджень у довгостроковому періоді, забезпечує захист капіталу і дає клієнтові право замість одноразової страхової виплати обрати виплату у формі ануїтету. Беручи до уваги той факт, що соціальні стандарти для пенсіонерів в Україні залишаються на низькому рівні, Пенсійний опціон буде вкрай затребуваною опцією.
Джерело: НВ Бізнес