14.02.2017
1823
МТСБУ закликає страховиків підготувати IT-системи до впровадження електронних договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Розробка і тестування програмного забезпечення для роботи "електронного поліса" завершена. У той же час для запуску процесу страховикам необхідно придбати, розробити або адаптувати існуючі власні інформаційні системи відповідно до вимог процесу випуску "електронного полісу".
Основним інструментом взаємодії між страховиком і підсистемою "електронний поліс" будуть веб-сервіси.
Бюро обіцяє забезпечення відкритого і прозорого доступу до підсистеми "Електронний поліс" всім страховикам-членам МТСБУ, які мають інформаційні системи, які виконують необхідні операції, вибір інформсистеми страховика, по якій буде забезпечуватися обмін даними, і технічну взаємодію з підсистемою "Електронний поліс" є його винятковою правом і відповідальністю. При цьому МТСБУ не віддає переваги жодному з розробників програмного забезпечення або однієї з наявних Інформсистему.
Порядок перевірки відповідності інформаційних систем страховиків вимогам процесу випуску "електронного поліса" буде визначатися об'єктивно, незалежно від їх розробників.
МТСБУ звертається до страховиків і представникам страхових об'єднань з проханням підтримати затверджене Нацкомфінпослуг положення про особливості укладання електронних договорів ОСЦПВ і докласти спільних зусиль для забезпечення необхідних умов переходу страхового ринку ОСЦПВ в процес укладення договорів в електронній формі.
Згідно з положенням, власники транспортних засобів зможуть укладати договори ОСЦПВ через інтернет або в офісах страховиків і їх представників.
Положенням про впровадження "електронних полісів" передбачений перехідний період терміном 1 рік з моменту вступу документа в дію. Протягом цього періоду договору ОСЦПВ зможуть полягати як в електронній, так і в звичайній паперовій формі. Після закінчення цього терміну - тільки в електронній формі.
МТСБУ рекомендує страховикам не затягувати з необхідними рішеннями про проведення робіт для аналізу можливостей, вдосконалення та розвитку інформаційних систем.
Як повідомляв Форіншурер, розробкою підсистеми «Електронний поліс» займалася компанія «Комп'ютерні інформаційні технології» (КІТ), «Некстеп Солюшнз» відповідала за тестування системи.
Інспекція підсистеми «Електронний поліс» полягала в написанні сценаріїв тестування, програмуванні автоматично виконуваних скриптів (тест-кейсів), проведенні навантажувального тестування (перевірка на відмовостійкість системи при піковому числі одночасних запитів в секунду). Також Nexstep провів інспекцію коду програмного продукту для підтвердження виконання вимог технічного завдання в частині правильності програмної архітектури, достатнього документування коду, відсутність бекдор (backdoor, програмна «лазівка») і отчуждаемості програмного продукту, тобто відсутності зав'язаність продукту на розробника і наявності потенційної можливості передачі супроводу продукту іншому підряднику.
Джерело: forinsurer.com