19.05.2017
1787
Євросоюз учора підписав рішення про введення безвізового режиму з Україною. Новий режим не тільки спростить українцям короткострокові поїздки до Європи, а й знизить попит на страхування виїжджаючих за кордон. Страховики, які продавали страховку в візових центрах, втратять частину доходу і будуть змушені змінювати канали продажів.
Українці зможуть їздити до ЄС без віз вже з 11 червня, але зміни відчують не лише туристи, але й страховики. Зараз наявність страховки для виїжджаючих за кордон (оплата витрат на лікування), згідно з візовим кодексом ЄС, є однією з умов отримання візи. Тому ключовим каналом продажів такої страховки є візові центри та посольства. Скасування віз означатиме, що туристам не треба буде виконувати норми візового кодексу, а отже, частина з них вирішить заощадити на медстрахуванні.
Лідери ринку туристичного страхування не очікують істотного падіння обсягу страхових премій з цього виду послуг. «Ми прогнозуємо незначне зниження кількості застрахованих, які виїжджають за кордон, на 10-20%. В першу чергу – через зменшення кількості короткострокових полісів», – говорить директор департаменту продажів СК «PZU Україна» Василь Дужак. Короткострокові поліси купуються для одиничних поїздок, тоді як СК також продають річні поліси з певним лімітом покриття днів, щоб покривати короткі, але численні поїздки до ЄС.
Уникнути страховки не зможуть організовані туристи. Голова правління СК «Європейське туристичне страхування» Мирослав Бойчин говорить FinClub, що, згідно із законом «Про туризм», страхування туристів (медичне та від нещасного випадку) є обов'язковим і забезпечується суб'єктами туристичної діяльності. Тобто на обсяги страхування туристів з путівками скасування віз не вплине. «Жодна професійна туркомпанія не відправить свого туриста за кордон без страхового поліса або як мінімум без підтвердження туристом того, що такий поліс у нього є. Можливо, на початку хтось і ризикне заощадити на страховці, яка вже не буде потрібна для оформлення візи, і відправиться в Європу без неї. Можливо навіть, що поліс не перевірять на (паспортному. – FinClub) контролі», – припускає Мирослав Бойчин.
За словами директора департаменту медичного та особистого страхування СК «Арсенал Страхування» Вікторії Чорної, клієнти з мультивізу, які багаторазово перетинають кордон, воліють подорожувати зі страховкою. «Це пов'язано з тим, що багато хто з них раніше зіткнулися з проблемою отримання медобслуговування за кордоном, ціна якого для українця є майже непідйомною», – вважає експерт.
Українцям, які виїжджають за кордон на роботу або навчання, як і раніше, необхідна віза, тож необхідним є поліс. «Їм буде доступною наша опція компенсації витрат на візу у разі відмові, яка залишається дуже популярною», – каже Василь Дужак.
У довгостроковій перспективі учасники ринку бачать приплив премій. «Ми очікуємо зростання через збільшення кількості коротких подорожей», – говорить голова наглядової ради СК «ВУСО» Олександр Шойхеденко. «Оскільки візовий режим – усе-таки один із стримуючих чинників у виборі напрямку подорожі, його скасування позитивно позначатиметься на турпотоках, відповідно, і на обсязі ринку туристичного страхування», – пояснює Мирослав Бойчин.
Щоб запобігти падінню обсягу премій, страховики сфери турстрахування заздалегідь почали готуватися до прийдешніх змін. «У лютому компанія запустила спеціальну пакетну пропозицію, що включає поліс «Зеленої карти» і поліс страхування виїжджаючих за кордон з опцією технічного асистансу», – розповів Василь Дужак. Вартість пакета аналогічна вартості двох страховок – «Зеленої карти» і турстраховки, але купуючи пакет, клієнт отримає додаткові опції.
Страховка на тиждень до країн Шенгену з лімітом у $30 тис. без франшизи обійдеться у 150-200 грн, а страховка з покриттям «весь світ» – 250-400 грн. Якщо турист планує активний ризиковий відпочинок (дайвінг, гірськолижний спорт, стрибки з парашутом, рафтинг), страховка може коштувати 300-600 грн. Страховка до країн Шенгену на рік з терміном перебування 30 днів обійдеться у 500-700 грн, з покриттям «весь світ» – від 750 грн, для активного відпочинку – від 1000-2000 грн. Наявність франшизи хоча б 50 євро здешевить базовий поліс до 150-200 грн.
Компанії, які робили акцент на продажу страховок у візових центрах і біля посольств, повинні будуть перебудувати свої канали продажів. «Основну частку продажів раніше складали два канали – туроператори та центри візової підтримки. Після надання громадянам України права безвізового відвідування країн ЄС частки цих каналів у портфелі істотно зміняться. Продажі через консульства відійдуть на третій план, тоді як роздрібні точки продажу, і особливо онлайн-продажу, зможуть значно поліпшити позиції в структурі портфеля», – прогнозує Вікторія Чорна.
Також страховики розвиватимуть партнерські продажі, приміром, з туроператорами, а також через сайти з продажу авіа- і залізничних квитків, бронювання житла. «Наприклад, ви купуєте квиток на літак або бронюєте готель, а ми пропонуємо страховку. Відкриються точки продажів в аеропортах, на вокзалах і на прикордонних переходах, де зараз можна купити "Зелену карту"», – каже Олександр Шойхеденко.
Джерело: Фінансовий клуб
Автор: Руденко Вікторія