17.07.2018
1984
Підписуйтесь на наш Telegram канал і отримуйте найсвіжіші та найцікавіші новини першими
Розмір виплати за шкоду, заподіяну життю і здоров'ю одному потерпілому в дорожньо-транспортній пригоді (ДТП), з 1 січня 2020 року може бути збільшений до 1 млн грн, а з 2025 року - до 20 млн грн, а за одним страховим випадком максимальна сума складе 20 млн грн і 100 млн грн відповідно, повідомляла агентству "Інтерфакс-Україна" генеральний директор Національної асоціації страховиків України "(НАЦУ) Наталія Гудима.
При цьому вона уточнила, що це стане можливим у разі прийняття Верховною Радою України законопроекту №3670-д "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (нова редакція).
Крім того, даним законопроектом пропонується з 1 січня 2020 встановити розмір виплати за пошкоджене майно на рівні 500 тис. грн на одного потерпілого і 2 млн грн на один страховий випадок, і згодом, з 1 січня 2025 - 8 млн грн на одного потерпілого і 16 млн грн в один страховий випадок.
Пропонується також підвищити розмір страхового відшкодування моральної шкоди, заподіяної смертю фізичної особи до 25 мінімальних заробітних плат, встановлених законодавством на день настання страхового випадку. Зараз це становить 93,075 тис. грн.
"Поетапне підвищення розміру страхових сум (сум, в межах яких страховик зобов'язаний здійснити виплату страхового відшкодування - ІФ) і розмірів мінімальних виплат за окремими страховими випадками буде доведено до рівня країн Європейського Союзу та відповідно до судової практики з розгляду питань відшкодування шкоди, заподіяної ДТП . На сьогоднішній день така сума в Україні становить максимум 100 тис. грн за шкоду майну і 200 тис. грн за шкоду життю і здоров'ю потерпілого. Вичерпавши вказаний ліміт, особи повинні здійснювати до компенсацію збитків за свій рахунок", - підкреслила глава об'єднання.
Крім того, законопроектом передбачена можливість укладення договору ОСЦПВ в електронній формі, що дозволить викорінити проблеми і спекуляції, пов'язані з виготовленням, зберіганням, обліком і інвентаризацією бланків полісів. Також електронні поліси унеможливлять реалізацію полісів компаніями, вже позбавленими такого права, на противагу сьогоднішньої ситуації, коли водії набувають привид захисту від страховиків, вже ніякого відношення до страхування не мають.
"Для споживача перевагою такого способу придбання поліса є можливість, вивчивши пропозиції страховиків, зробити покупку у зручний час, через інтернет і без зайвих ризиків. Для держави це додатковий, технологічний контроль над наявністю і силою страхового забезпечення транспортних засобів шляхом доступу до централізованої бази даних МТСБУ, припинення нечесної діяльності страховиків, позбавлених права реалізації договорів обов'язкового страхування відповідальності, до того ж, це буде сприяти підвищенюю якості страхових послуг до європейського рівня", - зазначила Н. Гудима.
Ще одним важливим нововведенням, яке може бути введено в Україні, в разі прийняття законопроекту, є передбачене в ньому пряме врегулювання страхових випадків, при якому в разі ДТП потерпілий звертається в компанію, у якої придбав поліс, що дозволяє скоротити терміни врегулювання страхових випадків і збільшити розміри відшкодувань за ним, а також зміцнити довіру до страхування.
Як зазначила глава НАЦУ, крім того, прийняття законопроекту дозволить встановити справедливий підхід до визначення розміру збитку, оскільки він буде розраховуватися на підставі звіту про збитки - документа, що підтверджує розмір оціненого збитку відповідно до закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльності в Україні "та закону України" Про судову експертизу ".
"Зазначена норма повинна змінити сьогоднішній стан речей, коли деякі компанії, користуючись неоднозначними формулюваннями чинного редакції закону, вводять постраждалих в оману, штучно занижуючи розмір страхових відшкодувань", - зазначила вона.
З огляду на важливі зміни, передбачені в новій редакції закону про Автоцивілку Національна асоціація страховиків України закликає народних депутатів України прийняти його, оскільки в ньому містяться актуальні і очікувані споживачами і страховим ринком положення.
Джерело: Інтерфакс-Україна