11.04.2017
3561
Непередбачені, екстрені і кризові ситуації найчастіше наздоганяють через зайву цікавість, тягу до тварин, алкоголю і звичайного нехлюйства.
Навіть в найсерйознішій області людської діяльності знайдеться місце для чогось "легковажного". Так і страховики в своїй роботі постійно стикаються і з курйозами, і з безглуздими запитами "зіркових" клієнтів, і з неймовірними збігами. Це одна з небагатьох професій, яка дає можливість в повній мірі познайомитися з дивацтвами людської поведінки.
Є навіть анекдот: клієнт недовірливо розглядає страховий поліс: "Якщо мій будинок згорить, то ви мені виплатите цю суму?". Страховий агент: "Так, за умови, що ви не підпалите його самі". Клієнт: "Я відчував! Тут таки є підступ!"
"Я можу відзначити, що гумор страховиків чимось схожий з гумором медиків. Суть нашої роботи – у врегулюванні непередбачених, екстрених, кризових ситуацій. Це серйозне психологічне навантаження. Гумор для нас – захисний механізм", – розповідає голова правління ERV Україна Мирослав Бойчин . Як то кажуть, "вмирати найвигідніше з нашим страховим полісом!". Так що, озброївшись побажанням від заступника голови правління British auto club Асі Трубицької – "щоб всі засмучення в твоєму житті були в межах франшизи", – вирушимо знайомитися з кумедними випадками страхової справи.
Кожна новина, на скільки чергова зірка шоу-бізнесу або спорту застрахувала якусь частину свого тіла, завжди викликає інтерес обивателя – хоча більшість розуміє, що це просто ще одна ланка в PR-кампанії зірки. При цьому інформація в ЗМІ не завжди достовірна і однозначна. Наприклад, частина філе Дженніфер Лопес застрахована на $ 300 млн, як випливає з найбільш "гучної" версії цієї події, або "всього лише" на $ 27 млн, як вказується в інших джерелах? Мерайя Кері застрахувала свої ноги на немислимий $ 1 млрд або обійшлася "куди більш скромними $ 70 млн" – причому разом з голосом? Страхових полісів крупним планом ніхто публіці не показує, так що доводиться вірити новинам на слово.
Страхування шоу-зірки чи спортсмена - це захист інвестицій.
У НАС. Вітчизняні зірки в своєму розмаху страхування до світового рівня поки не дотягують. З найгучніших випадків можна згадати голос Таїсії Повалій на 1 млн грн, страховий захист для голосу і колін Світлани Лободи в 3 млн грн і поліс в $ 0,5 млн для ніг Наталії Могилевської. Але, схоже, пальма першості належить оперному співаку Юрію Godo: він, як повідомлялося, застрахував свій голос на 1 млн євро.
"Про незвичайні страховки часто пишуть в пресі, щоб пожартувати. Але страхування – це не жарти. Це інструмент мінімізації ризику втрати великих інвестицій", – говорить представник страхової компанії PZU в Україні Олександр Мельничук. Хоча істинно прагматичне страхування обходиться без фантастичних сум і ажіотажу в ЗМІ – все скромно і буденно, ніби страхування квартири. Так, за словами Олександра Мельничука, є програми страхування для декількох українських співаків: вони були розраховані саме на лікування захворювань горла.
КОНЦЕРТИ. Ближчим до практичних потреб є страхування професійної діяльності як такої. "У 2005 році страхова компанія АСКА виступила генеральним страховиком єдиного концерту великого італійського тенора Лучано Паваротті в Україні. Цей страховий договір увійшов не тільки в історію компанії, але і взагалі в історію страхового ринку України, оскільки на той час йому не було аналогів/прикладів", - розповідає заступник генерального директора по врегулюванню збитків і сервісу страхової компанії АСКА Андрій Єрмоченко.
Тварини часто стають співавторами страхових випадків.
"Наприклад, з недавнього: чоловіка в Нью-Йорку вкусила за палець білка, – пригадує генеральний директор компанії-асистента "КОРІС Україна" Костянтин Шусторович. – Витрати на першу невідкладну допомогу і введення протиправцевої сироватки склали $ +1928. Часто наші туристи страждають від укусів собак, мавп і навіть ослів. Звичайна причина – бажання погодувати або погладити милу тваринку, так що дуже не рекомендуємо цього робити".
Крім доброзичливості і любові до братів наших менших, українців за кордоном підводить невгамовна цікавість.
"Лікарі приморських курортів часто жартують, що найчастіше наші туристи травмують саме вказівний палець, – розповідає Костянтин Шусторович. – Інший жарт, до якого наші оператори вже звикли, коли дзвонить представник клініки з Греції і каже:"Ваш турист скоїв убивство!". спочатку співробітники дивувалися, а потім вже знали, що хтось із наших застрахованих знову наступив на морського їжака. До речі, витягувати голки їжака, що застрягли в тілі, ще та процедура!".
ВДОМА. Втім, "по-звірячому" постраждати можна не тільки за морями-океанами. "Багато клієнтів з посмішкою відносяться до "неосновних" ризиків при страхуванні КАСКО – таких, як "напад тварин". Здавалося б, які тварини, де їх взяти, навіщо їм нападати на машини? Але ж бувають найрізноманітніші ситуації. Наприклад, одного разу кінь в київському Гідропарку злякався, вирвався з рук свого супроводжуючого і в паніці потоптався передніми ногами по капоту припаркованого автомобіля. Кінь не постраждав. А дороге авто було, на щастя, застраховано, і ремонт зробили за рахунок страхової компанії", – згадує Ася Трубицька..
ОЗВІРІЛІСТЬ. Іноді тваринний початок бере гору над людським. "У практиці страхової компанії АСКА був страховий випадок - травма людини від укусу іншої людини, - наводить приклад Андрій Єрмоченко. - За договором даного клієнта, страховою подією визнавалися тільки укуси тварини. Але наша компанія вирішила як виняток зробити виплату потерпілому клієнту. Ми вирішили: людина, яка так сильно кусається, може бути прирівняна до тварини".
Чого тільки не придумує наша людина, щоб знайти собі неприємності! "Хтось ранить руки блендером, хтось отримує сильні порізи, коли чистить картоплю (Таїланд, $ 173 покриті страховою компанією). У Німеччині українка у дворі будинку спалювала сміття, в якому опинився балончик від дезодоранту - вибух, сильний опік обличчя і лікування на 320 євро", - перераховує Костянтин Шусторович.
Мирослав Бойчин ділиться своїм списком "досягнень": "В однієї з наших туристок в Домінікані трапився заворот кишечника – вона з'їла поспіль п'ять (!) порцій морепродуктів. Турист, який відпочивав у Туреччині, звернувся з переломом ноги, а через кілька днів, вже в гіпсі, пішов на місцеву дискотеку, де знову отримав травми, але вже внаслідок бійки. Ще один наш турист отримав побої в Індії за те, що відмовився купувати наркотики у місцевих. В Індії з ознаками наркотичного сп'яніння потрапила до лікарні застрахована півторарічна дитина. Двічі в наш відділ врегулювання надходили звернення з одного й того ж полісу про перелом руки у дитини на Кіпрі. Отримавши друге, наші співробітники навіть припустили дублювання. Але дитина дійсно зламала спочатку одну, а через сім днів – другу руку".
З переломом ноги пішов на дискотеку і отримав там травми в бійці.
РОЗЗЯВИ. "Найбільш повчальні помилки, коли клієнт залишає документи, ключі в своїй машині, а її тим часом викрадають, - розповідає Андрій Єрмоченко. - Він полегшує завдання викрадача, і на виплату розраховувати не може. Хоча був випадок, коли в Італії клієнт-українець на дорогому авто під'їхав до свого готелю і передав ключі парковщику, а той виявився злодієм, переодягненим у уніформу готелю. Ми зробили виплату клієнту, як за викрадення .
АЛКОГОЛЬ. Найдорожче шукати неприємності на п'яну голову - такі випадки не є страховими. "Одна з туристок в Туреччині випала з балкона третього поверху готелю, отримала травми. У медичних документах було вказано 3 проміле алкоголю в крові, це стадія сильного сп'яніння. Медичні витрати склали близько $ 10 тис.", - розповідає Мирослав Бойчин. "Іноді клієнти намагаються приховати деталі. Одна з туристок написала: "Танцювала на столі. Була твереза", - сміється Олександр Мельничук.
На дорогах зазвичай не до жартів, але іноді до дорожньо-транспортних пригод важко ставитися серйозно. "З пояснення потерпілого: "Рухаючись по трасі, перелітали дорогу куріпки, приблизно штук двадцять. Підбив приблизно сім, шість з них не завдали видимих пошкоджень автомобілю. Але ця одна залишила слід - вибила противотуманку". Звичайно, шкода куріпок, але випадки бувають різні", - розповідає Костянтин Палазов, директор департаменту врегулювання збитків регіональної мережі СК "Арсенал Страхування".
Часто люди в стресових ситуаціях чинять нелогічні дії. Так було з одним з клієнтів цієї ж компанії, який покинув місце події, потрапивши в ДТП, а коли повернувся – машини вже не було на місці, її викрали: "Пішов з місця аварії, залишивши машину. Мені було страшно повірити в те, що відбулося (машина оформлена на маму), а я вже другий раз потрапляю в неприємну ситуацію. Присів на лавку і картав себе (не дуже пам'ятаю, скільки часу, приблизно години дві). Прийшов на місце ДТП, а машини, на якій я їхав, вже не було! На наступний день звернувся в поліцію".
Часто смішні заяви отримують і співробітники колл-центру. "Одного разу дівчина повідомила, що у неї сталося ДТП за участю двох автомобілів.
Після того як оператор зафіксував подію, він попросив її чекати прибуття аварійного комісара, на що отримав відповідь: "Тільки давайте швидше, поки в мене ще хто-небудь не в'їхав". І що ви думаєте – через кілька хвилин та ж дівчина передзвонила ще раз, заявивши про другу страхову подію! Все-таки в'їхали", – поділився ще однією історією Олександр Костецький, директор департаменту клієнтського сервісу і колл-центру СК "Арсенал Страхування".
Хороший страховий агент, безумовно, вміє переконувати: "В минулому році чоловік випав з 27-го поверху, так він тільки долітав до третього, як дружина вже отримувала страховку". Але частенько творцями незвичайного стають самі клієнти. "Якось ми страхували один з турнірів з гольфу - на випадок, що один з учасників влуить в потрібну лунку з першого удару", - згадує Олександр Мельничук.
Виявляється, всім, хто виконає суперудар, організатори пообіцяли подарувати дорогий автомобіль!
"Як розрахувати страховий тариф, враховуючи, що в ньому беруть участь близько двох десятків професійних спортсменів? Навіть наші фахівці в Польщі були не готові допомогти! Довелося звертатися до андерайтерів в Лондон, у яких була така страхова практика і статистика. Але за незвичайним для нас страхуванням стоїть такий же фінансовий ризик, як і звичні інвестиції", – пояснює Олександр Мельничук. Ще один приклад незвичайного страхування наводить Мирослав Бойчин – від дощу: такий договір може укласти туроператор, що дозволяє йому обіцяти клієнтам знижки в разі негоди.
Джерело: СЬОГОДНІ