706

Невигадані і кумедні історії страхової справи

Непередбачені, екстрені і кризові ситуації найчастіше наздоганяють через зайву цікавість, тягу до тварин, алкоголю і звичайного нехлюйства.

Навіть в найсерйознішій області людської діяльності знайдеться місце для чогось "легковажного". Так і страховики в своїй роботі постійно стикаються і з курйозами, і з безглуздими запитами "зіркових" клієнтів, і з неймовірними збігами. Це одна з небагатьох професій, яка дає можливість в повній мірі познайомитися з дивацтвами людської поведінки.

Є навіть анекдот: клієнт недовірливо розглядає страховий поліс: "Якщо мій будинок згорить, то ви мені виплатите цю суму?". Страховий агент: "Так, за умови, що ви не підпалите його самі". Клієнт: "Я відчував! Тут таки є підступ!"

"Я можу відзначити, що гумор страховиків чимось схожий з гумором медиків. Суть нашої роботи – у врегулюванні непередбачених, екстрених, кризових ситуацій. Це серйозне психологічне навантаження. Гумор для нас – захисний механізм", – розповідає голова правління ERV Україна Мирослав Бойчин . Як то кажуть, "вмирати найвигідніше з нашим страховим полісом!". Так що, озброївшись побажанням від заступника голови правління British auto club Асі Трубицької – "щоб всі засмучення в твоєму житті були в межах франшизи", – вирушимо знайомитися з кумедними випадками страхової справи.

Захист для попи і ніг, або як не забути про талант

Кожна новина, на скільки чергова зірка шоу-бізнесу або спорту застрахувала якусь частину свого тіла, завжди викликає інтерес обивателя – хоча більшість розуміє, що це просто ще одна ланка в PR-кампанії зірки. При цьому інформація в ЗМІ не завжди достовірна і однозначна. Наприклад, частина філе Дженніфер Лопес застрахована на $ 300 млн, як випливає з найбільш "гучної" версії цієї події, або "всього лише" на $ 27 млн, як вказується в інших джерелах? Мерайя Кері застрахувала свої ноги на немислимий $ 1 млрд або обійшлася "куди більш скромними $ 70 млн" – причому разом з голосом? Страхових полісів крупним планом ніхто публіці не показує, так що доводиться вірити новинам на слово.

Страхування шоу-зірки чи спортсмена - це захист інвестицій.

У НАС. Вітчизняні зірки в своєму розмаху страхування до світового рівня поки не дотягують. З найгучніших випадків можна згадати голос Таїсії Повалій на 1 млн грн, страховий захист для голосу і колін Світлани Лободи в 3 млн грн і поліс в $ 0,5 млн для ніг Наталії Могилевської. Але, схоже, пальма першості належить оперному співаку Юрію Godo: він, як повідомлялося, застрахував свій голос на 1 млн євро.

"Про незвичайні страховки часто пишуть в пресі, щоб пожартувати. Але страхування – це не жарти. Це інструмент мінімізації ризику втрати великих інвестицій", – говорить представник страхової компанії PZU в Україні Олександр Мельничук. Хоча істинно прагматичне страхування обходиться без фантастичних сум і ажіотажу в ЗМІ – все скромно і буденно, ніби страхування квартири. Так, за словами Олександра Мельничука, є програми страхування для декількох українських співаків: вони були розраховані саме на лікування захворювань горла.

КОНЦЕРТИ. Ближчим до практичних потреб є страхування професійної діяльності як такої. "У 2005 році страхова компанія АСКА виступила генеральним страховиком єдиного концерту великого італійського тенора Лучано Паваротті в Україні. Цей страховий договір увійшов не тільки в історію компанії, але і взагалі в історію страхового ринку України, оскільки на той час йому не було аналогів/прикладів", - розповідає заступник генерального директора по врегулюванню збитків і сервісу страхової компанії АСКА Андрій Єрмоченко.

Брати наші менші, або "звірячі" випадки

Тварини часто стають співавторами страхових випадків.

"Наприклад, з недавнього: чоловіка в Нью-Йорку вкусила за палець білка, – пригадує генеральний директор компанії-асистента "КОРІС Україна" Костянтин Шусторович. – Витрати на першу невідкладну допомогу і введення протиправцевої сироватки склали $ +1928. Часто наші туристи страждають від укусів собак, мавп і навіть ослів. Звичайна причина – бажання погодувати або погладити милу тваринку, так що дуже не рекомендуємо цього робити".

Крім доброзичливості і любові до братів наших менших, українців за кордоном підводить невгамовна цікавість.

"Лікарі приморських курортів часто жартують, що найчастіше наші туристи травмують саме вказівний палець, – розповідає Костянтин Шусторович. – Інший жарт, до якого наші оператори вже звикли, коли дзвонить представник клініки з Греції і каже:"Ваш турист скоїв убивство!". спочатку співробітники дивувалися, а потім вже знали, що хтось із наших застрахованих знову наступив на морського їжака. До речі, витягувати голки їжака, що застрягли в тілі, ще та процедура!".

ВДОМА. Втім, "по-звірячому" постраждати можна не тільки за морями-океанами. "Багато клієнтів з посмішкою відносяться до "неосновних" ризиків при страхуванні КАСКО – таких, як "напад тварин". Здавалося б, які тварини, де їх взяти, навіщо їм нападати на машини? Але ж бувають найрізноманітніші ситуації. Наприклад, одного разу кінь в київському Гідропарку злякався, вирвався з рук свого супроводжуючого і в паніці потоптався передніми ногами по капоту припаркованого автомобіля. Кінь не постраждав. А дороге авто було, на щастя, застраховано, і ремонт зробили за рахунок страхової компанії", – згадує Ася Трубицька..

ОЗВІРІЛІСТЬ.  Іноді тваринний початок бере гору над людським. "У практиці страхової компанії АСКА був страховий випадок - травма людини від укусу іншої людини, - наводить приклад Андрій Єрмоченко. - За договором даного клієнта, страховою подією визнавалися тільки укуси тварини. Але наша компанія вирішила як виняток зробити виплату потерпілому клієнту. Ми вирішили: людина, яка так сильно кусається, може бути прирівняна до тварини".

Клієнти в пошуках пригод

Чого тільки не придумує наша людина, щоб знайти собі неприємності! "Хтось ранить руки блендером, хтось отримує сильні порізи, коли чистить картоплю (Таїланд, $ 173 покриті страховою компанією). У Німеччині українка у дворі будинку спалювала сміття, в якому опинився балончик від дезодоранту - вибух, сильний опік обличчя і лікування на 320 євро", - перераховує Костянтин Шусторович.

Мирослав Бойчин ділиться своїм списком "досягнень": "В однієї з наших туристок в Домінікані трапився заворот кишечника – вона з'їла поспіль п'ять (!) порцій морепродуктів. Турист, який відпочивав у Туреччині, звернувся з переломом ноги, а через кілька днів, вже в гіпсі, пішов на місцеву дискотеку, де знову отримав травми, але вже внаслідок бійки. Ще один наш турист отримав побої в Індії за те, що відмовився купувати наркотики у місцевих. В Індії з ознаками наркотичного сп'яніння потрапила до лікарні застрахована півторарічна дитина. Двічі в наш відділ врегулювання надходили звернення з одного й того ж полісу про перелом руки у дитини на Кіпрі. Отримавши друге, наші співробітники навіть припустили дублювання. Але дитина дійсно зламала спочатку одну, а через сім днів – другу руку".

З переломом ноги пішов на дискотеку і отримав там травми в бійці.

РОЗЗЯВИ. "Найбільш повчальні помилки, коли клієнт залишає документи, ключі в своїй машині, а її тим часом викрадають, - розповідає Андрій Єрмоченко. - Він полегшує завдання викрадача, і на виплату розраховувати не може. Хоча був випадок, коли в Італії клієнт-українець на дорогому авто під'їхав до свого готелю і передав ключі парковщику, а той виявився злодієм, переодягненим у уніформу готелю. Ми зробили виплату клієнту, як за викрадення .

АЛКОГОЛЬ. Найдорожче шукати неприємності на п'яну голову - такі випадки не є страховими. "Одна з туристок в Туреччині випала з балкона третього поверху готелю, отримала травми. У медичних документах було вказано 3 проміле алкоголю в крові, це стадія сильного сп'яніння. Медичні витрати склали близько $ 10 тис.", - розповідає Мирослав Бойчин. "Іноді клієнти намагаються приховати деталі. Одна з туристок написала: "Танцювала на столі. Була твереза", - сміється Олександр Мельничук.

Дороги повні несподіванок

На дорогах зазвичай не до жартів, але іноді до дорожньо-транспортних пригод важко ставитися серйозно. "З пояснення потерпілого: "Рухаючись по трасі, перелітали дорогу куріпки, приблизно штук двадцять. Підбив приблизно сім, шість з них не завдали видимих пошкоджень автомобілю. Але ця одна залишила слід - вибила противотуманку". Звичайно, шкода куріпок, але випадки бувають різні", - розповідає Костянтин Палазов, директор департаменту врегулювання збитків регіональної мережі СК "Арсенал Страхування".

Часто люди в стресових ситуаціях чинять нелогічні дії. Так було з одним з клієнтів цієї ж компанії, який покинув місце події, потрапивши в ДТП, а коли повернувся – машини вже не було на місці, її викрали: "Пішов з місця аварії, залишивши машину. Мені було страшно повірити в те, що відбулося (машина оформлена на маму), а я вже другий раз потрапляю в неприємну ситуацію. Присів на лавку і картав себе (не дуже пам'ятаю, скільки часу, приблизно години дві). Прийшов на місце ДТП, а машини, на якій я їхав, вже не було! На наступний день звернувся в поліцію".
Часто смішні заяви отримують і співробітники колл-центру. "Одного разу дівчина повідомила, що у неї сталося ДТП за участю двох автомобілів.

Після того як оператор зафіксував подію, він попросив її чекати прибуття аварійного комісара, на що отримав відповідь: "Тільки давайте швидше, поки в мене ще хто-небудь не в'їхав". І що ви думаєте – через кілька хвилин та ж дівчина передзвонила ще раз, заявивши про другу страхову подію! Все-таки в'їхали", – поділився ще однією історією Олександр Костецький, директор департаменту клієнтського сервісу і колл-центру СК "Арсенал Страхування".

Дощі і Гольф

Хороший страховий агент, безумовно, вміє переконувати: "В минулому році чоловік випав з 27-го поверху, так він тільки долітав до третього, як дружина вже отримувала страховку". Але частенько творцями незвичайного стають самі клієнти. "Якось ми страхували один з турнірів з гольфу - на випадок, що один з учасників влуить в потрібну лунку з першого удару", - згадує Олександр Мельничук.

Виявляється, всім, хто виконає суперудар, організатори пообіцяли подарувати дорогий автомобіль!

"Як розрахувати страховий тариф, враховуючи, що в ньому беруть участь близько двох десятків професійних спортсменів? Навіть наші фахівці в Польщі були не готові допомогти! Довелося звертатися до андерайтерів в Лондон, у яких була така страхова практика і статистика. Але за незвичайним для нас страхуванням стоїть такий же фінансовий ризик, як і звичні інвестиції", – пояснює Олександр Мельничук. Ще один приклад незвичайного страхування наводить Мирослав Бойчин – від дощу: такий договір може укласти туроператор, що дозволяє йому обіцяти клієнтам знижки в разі негоди.

Джерело: СЬОГОДНІ